استاندار اردبیل:

تعظیم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان تکریم شعائر الهی است

عاملی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: شهدای ما اولیاءالله هستند و تعظیم و تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان تعظیم و تکریم شعائر الهی است.
کد خبر: ۵۱۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ - 09March 2022

تعظیم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان تکریم شعائر الهی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید حامد عاملی استاندار اردبیل روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز و با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ اسفند «روز بزرگداشت شهدا» ضمن تاکید بر حفظ و نگهداری از نماد‌های ایثار و شهادت و تابلو‌های مزین به تصاویر شهدا در سطح شهر و اماکن مختلف اظهار داشت: کار‌های فاخر و اثربخشی باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود.

وی در ادامه افزود: مسیر ایثار و شهادت خود سبک زندگی خاصی است که باید تبین شود. بزرگانی، چون سردار شهید مهدی باکری سبک زندگی خاصی داشتند با زبان هنر بیشتر می‌توان این نوع سبک زندگی را ترویج و به نسل حاضر و نسل‌های آینده انتقال داد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: نماد‌های فرهنگ ایثار و شهادت باید در فضای زندگی مردم دیده شوند باید کار فرهنگی کرد تا در فکر و باور‌های انسان‌ها اثرگذاری داشته باشد و این کار‌ها از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها شروع و سبک زندگی شهدا شناسانده شود. تولید محتوای سبک زندگی شهدا و انتقال آن به نسل‌های بعدی کار با ارزش و مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا به ما عزت دادند و مایه سعادت ما شدند. شهدای ما اوالیاء الله هستند و تعظیم و تکریم شهدا و خانواده‌های آنان تعظیم و تکریم شعائر الهی است. جامعه ما نیازمند به فکر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ و جاری بودن این فرهنگ است.

در ابتدای جلسه داور نوری مدیرکل بنیاد استان مصوبات جلسه قبلی را از اعضا پیگیری و خواستار اجرای تصمیمات این جلسه شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار