ما مقاوم هستیم/ سردار کارگر در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان:

سفر‌های خانوادگی راهیان نور گسترش می‌یابد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به گسترش سفر‌های خانوادگی به راهیان نور گفت: در حال تدارک برنامه‌هایی هستیم تا به خانواده‌هایی که به راهیانور سفر می‌کنند، خدمات ارائه کنیم.
کد خبر: ۵۱۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ - 18March 2022

سفر‌های خانوادگی راهیان نور گسترش می‌یابدبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به خوزستان، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حجت‌الاسلام عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدا، سردار کارگر با بیان‌اینکه راهیان نور پس از یک وقفه‌ی دو ساله بخاطر شیوع کرونا امسال با مجوز و اجازه ستاد ملی کرونا آغاز به‌کار کرده است، اظهار داشت: نخستین باری که سال ۱۳۹۲ به‌واسطه بحث راهیان نور به‌محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم، تاکید ایشان بر بحث ایمنی زائرین راهیان نور بود.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ در دیدار مجددی با رهبر معظم انقلاب اسلامی که جوانان و نوجوانان نیز حضور داشتند وقتی توضیح و گزارش مختصری به ایشان ارایه کردیم، ایشان مجدد فرمودند "ایمنی زائرین مهم است که سالم بیایند و سالم بازگردند"؛ توجه ایشان به سلامت و تصادفات بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا ما با مشورت و نظر سرلشکر باقری ابلاغ کردیم که اردوی راهیان نور تعطیل است، اما یادمان‌های ما باز است و فقط اعزام کاروان تعطیل است؛ لذا بسیاری با خانواده به راهیان نور رفتند.

سردار کارگر با تاکید براینکه طی دو سال گذشته تمام ظرفیت‌های یادمان‌های راهیان نور در اختیار مبارزه با شیوع ویروس کرونا قرار داشته است، ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت ۱۵۰ هزار اسکان و شب‌مانی در مناطق راهیان نور وجود دارد که بیش از ۱۰۰ هزار این ظرفیت در استان خوزستان قرار دارد که در سیل سال ۱۳۹۸ نیز این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه سفر‌های راهیان نور با مجوز ستادملی مبارزه با کرونا و ابلاغ رئیس جمهور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور با جلسه‌ای که پیرامون با راهیان نور داشتند و حضوری که در شلمچه داشتند اعتقاد قلبی‌شان به این جریان مهم فرهنگی را مجدد نشان دادند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان‌اینکه تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر از جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال برای زیارت یادمان‌های راهیان نور از ۱۵ اسفند وارد خوزستان شده‌اند، گفت: یادمان‌ها و زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از زائرین است و کار‌های خوبی نیز در زمینه راهور و جلوگیری از تصادفات صورت گرفته است و از حرکت شبانه جلوگیری خواهد شد.

سردار کارگر با اشاره به گسترش سفر‌های خانوادگی به راهیان نور گفت: در حال تدارک برای خدمات‌دهی به سفر‌های خانوادگی راهیان نور هستیم تا زائرین بتوانند از امکانات استفاده کنند. همچنین همه کسانی که به راهیان نور مشرف می‌شوند بیمه خواهند بود و خدمات درمانی در مناطق راهیان نور نیز کاملا رایگان است.

وی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه به راهیان نور دارند، گفت: مسوولین استانی تلاش خواهند کرد در سال ۱۴۰۱ فاز اول موزه خوزستان را افتتاح کنند و خوزستان با این موزه صاحب چهار موزه خواهد شد که حق مردم غیور خوزستان است که ما خودمان را مدیون آن‌ها می‌دانیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ و ۹۴ ابلاغ شده که راهیان نور از ظرفیت استان‌های مقصد استفاده کند، افزود: ما تاکید کرده‌ایم که هیچ نوع وسیله مصرفی نباید برای راهیان نور وارد استان خوزستان شود بلکه بایستی از ظرفیت‌های همین استان تامین شود.

سردار کارگر افزود: در بُعد ساخت و ساز‌های راهیان نور نیز مقرر شده تماما از ظرفیت مهندسی، انسانی و مصالح استان خوزستان استفاده شود. یعنی راهیان نور باید همه نیازهایش را از خوزستان تهیه کند که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیداری این رویکرد را تایید فرمودند.

وی تاکید: در نظرسنجی‌هایی که از سال ۱۳۹۵، ۹۶ و ۹۷ درخصوص راهیان نور از مردم داشتیم، نگاه آن‌ها خیلی تغییر کرده است. قبلا برخورد‌های نامناسبی هم صورت می‌گرفت، اما خوشبختانه این رویکرد مثبت شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: گام دوم انقلاب و جهاد تببین دو رویکرد راویان مناطق راهیان نور در سال جاری است چراکه خدمت‌های نظام‌جمهوری اسلامی دیده نشده است درحالی که این نظام طی ۴۳ سال گذشته به‌اندازه ۲۰۰ سال کار کرده است که گفته نشده است.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: راهیان نور در حجاب بسیاری اثرفوق‌العاده داشته است. سه سال پیش بیش از ۴۰۰ خانم متحول شده در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دور هم جمع شدند و فعالیت شبکه‌ای درخصوص حجاب ایجاد کردند.

وی با تاکید براینکه مسجد محوری‌ترین پایگاه مردم در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بوده است، گفت: مسجد پایگاه انقلاب و دفاع مقدس بوده است به‌گونه‌ای که رزمندگان و پشتیبانی جنگ از مسجد صورت می‌گرفت لذا مساجد را باید جدی بگیریم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار