ما مقاوم هستیم/ سردار کارگر در یادمان شهدای هویزه:

بازدید نیم میلیون زائر از راهیان نور/ زیرساخت یادمان‌ها بهبود یافته است

رئیس شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور از بازدید نیم میلیون زائر از راهیان نور جنوب خبر داد و گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های یادمان‌ها در دو سال گذشته بهبود یافته است.
کد خبر: ۵۱۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ - 18March 2022

بازدید نیم میلیون زائر از راهیان نور/ زیرساخت یادمان‌ها بهبود یافته استبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به اهواز، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه بازدی از یادمان شهدای هویزه ضمن ادای احترام به شهدای مدفون در این یادمان با بیان‌ اینکه وضعیت یادمان‌ها برای حضور مردم مناسبت است، اظهار داشت: طی دو سال گذشته بخاطر عدم اعزام کاروان‌ها در مناطق راهیان نور، زیرساخت‌ها بهبود یافته است.

وی با بیان‌اینکه امسال تا به امروز حدود نیم میلیون نفر از مردم عزیزمان از یادمان‌های خوزستان زیارت به‌عمل آورده‌اند، افزود: حدود ۸۰ درصد از زائرین، جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله بودند و این آمار با توجه به شرایط بیماری و وقفه‌ای که در اعزام زائرین ایجاد شد، آمار قابل توجهی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفتن راهیان نور در سبد مسافرتی مردم را یک اتفاق ویژه دانست و ادامه داد: توصیه می‌شود مردم برای حضور در این سفر‌ها رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

سردار کارگر با تاکید براینکه طی روز‌های گذشته هیچ مورد ابتلای به کرونا در سفر‌های راهیان نور وجود نداشته است، افزود: همچنان تاکید ما بر رعایت حداکثری اصول رانندگی و بهداشتی و تزریق دو دوز واکسن است.

وی با اشاره به اینکه اردو‌های راهیان نور در سال ۱۴۰۱ راهیان نور ادامه خواهند داشت، گفت: امیدواریم بتوانیم همانند سال ۱۳۹۷ که بیش از هفت میلیون زائر جوان در راهیان نور حضور پیدا کردند، امسال نیز یک اتفاق مهم را رقم بزنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: راهیان نور از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برگزار خواهد شد و خوشبختانه در حوزه راهنمایی و رانندگی امسال همانند سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ هیچ حادثه‌ی رانندگی نداشته‌ایم.

سردار کارگر به برنامه‌های یادمان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی هرمزگان و بوشهر آمادگی میزبانی از زائرین را خواهند داشت و برنامه‌ها و رزمایش‌های شبانه‌ای برگزار می‌کنند که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی به تاکیدات ویژه رئیس جمهور خطاب به مسوولین برای عمل به سند ملی راهیان نور اشاره کرد و گفت: حضور رئیس جمهور محترم در یادمان شلمچه و عملیات پیروزمند و سرنوشت‌ساز کربلای ۵ که تکلیف جنگ را مشخص کرد، دلگرم کننده بود لذا از ایشان و سایر مسوولین دولتی و استانداران بخاطر اهتمام به امر راهیان نور تشکر می‌کنم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهیان نور را باعث نورانیت کشور و استان‌ها دانست و افزود: اگر زائرین در اسکان، روایت‌گری و سایر مسائل مرتبط با راهیان نور مشکلی داشتند از طریق سامانه‌های اعلام شده می‌توانند در جریان برنامه‌ها قرار گیرند.

سردار کارگر تصریح کرد: امسال در بحث شب‌مانی زائرین راهیان نور ظربیت ۱۶۰ هزار نفر فراهم شده است که ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر آن در استان خوزستان تدارک دیده شده لذا کاروان‌ها و خانواده‌ها می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی به برگزاری جشنواره راه‌آورد سررمین نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر اشاره کرد و گفت: از همه‌ی کسانی که به راهیان نور سفر می‌کنند دعوت می‌کنیم با استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه از یادمان‌هایی که به آنها سفر کرده‌اند عکس و فیلم تهیه و در جشنواره‌های مرتبط شرکت کنند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها