سرپرست ججاج ایرانی:

سعودی‌ها هنوز نتوانسته‌اند جنازه‌ها را خارج کنند/تمام بیمارستان ها را مورد بررسی‌قرار داده‌ایم تا حجاجمان را پیدا کنیم

قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به این مطلب که سعودی ها هنوز نتوانسته‌اند جنازه‌ها را از محل وقوع حادثه خارج کنند گفت: تمام بیمارستان ها را مورد بررسی‌قرار داده‌ایم تا حجاجمان را پیدا کنیم و از وضعیت آنها با خبر شویم.
کد خبر: ۵۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ - 24September 2015

سعودی‌ها هنوز نتوانسته‌اند جنازه‌ها را خارج کنند/تمام بیمارستان ها را مورد بررسی‌قرار داده‌ایم تا حجاجمان را پیدا کنیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر امروز در گفتفوگویی تلویزیونی درباره حادثه امروز منا با عرض تسلیت به مناسبت وقوع این حادثه دلخراش گفت: حادثه امروز موجب شد همه زحمات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خدشه دار شود و به شکلی اتفاق افتاده است که در تاریخ حج بی سابقه بوده است.

وی افزود: از ساعت 9 صبح هنوز جنازه بسیاری از اجساد قربانیان این حادثه از کشورهای دیگر را نتوانسته اند از محل وقوه تخلیه کنند و برخی از مجروحان ما را هم در بیمارستانها به شکل مناسب رسیدگی نکردهاند.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: ما یک ستاد بحران تشکیل دادهایم و داریم دنبال میکنیم و تمام بیمارستان ها را بررسی میکنیم تا حجاجمان را پیدا کنیم.

قاضی عسکر تصریح کرد: سعودی ها حتی اجازه نمیدهند که نیروهای ما در صحنه حاضر شوند و مجروحان ما را شناسایی کنند و ما نمیدانیم این چه شیوه خدمت رسانی است.

وی خاطرنشان کرد: خواهشم از همه رسانهها این است که برای عدم اضطراب در خانواده حج مسایل را صرفا از طریق آقای اوحدی پیگیری کنند و امیدواریم آمار کشتههای کشورمان دیگر افزایشی نداشته باشد.

وی گفت: این حادثه را به مقام معظم رهبری و عموم مردم داغدار تسلیت میگویم و بدانید لحظات سختی بر ما میگذرد و تا پایان شب آخرین خبر و اطلاعات را به همه برسانیم.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: ما به همه کسانی که دسترسی داشتیم و همه مسئولان اطلاع داده و همه را در جریان گذاشتیم با جهانگیری معاون اول هم صحبت کردیم و با اقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و امیرعبداللهیان و آن مقداری که باید انجام میشده است.

قاضی عسکر گفت: اگر در بعثه بودید میدیدید که همه کسانی که میتوانستند کمک کنند با تمام توان دارند کمک میکنند اما وقتی راهها را میبندند و نمیگذارند کمک کنیم دستمان کوتاه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار