تا به این لحظه؛

تعداد حادثه‌دیدگان ایرانی؛ 226 کشته، 27 مجروح و 248 مفقودی/ تعیین 8 کمیته برای پیگیری فاجعه مصیبت بار «منا»

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت از کشته شدن 226 زائر، بستری بودن 27 نفر و فقدان 248 زائر ایرانی تا این لحظه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ - 28September 2015

تعداد حادثه‌دیدگان ایرانی؛ 226 کشته، 27 مجروح و 248 مفقودی/ تعیین 8 کمیته برای پیگیری فاجعه مصیبت بار «منا»

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: 80 درصد بیمارستانهای عربستان را گشتهایم متاسفانه هنوز 248 نفر از مفقودین را نیافتهایم و 27 نفر مجروح داریم.

تعیین 8 کمیته برای پیگیری فاجعه منا

 نشست شورای برنامهریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به منظور آخرین رایزنیها و هماهنگیها در رابطه با رسیدگی به وضعیت مفقودان، مجروحان و جانباختگان حادثه منا روز یکشنبه با حضورحجتالاسلام والمسلمین قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی در مکه برگزار شد.

در این نشست حجتالاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به ابعاد دو حادثه دلخراش مسجدالحرام و منا تاکید کرد: باید با حفظ صفا، صمیمیت و همدلی و کمک به یکدیگر، این مرحله دشوار و بحرانی را پشت سر بگذاریم و عملیات حج را به پایان ببریم.

در این جلسه هشت کمیته برای پیگیری حادثه دلخراش منا و تعداد جانباختگان، مفقودان و مجروحان این حادثه تشکیل شد.

در این جلسه سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز تاکید کرد: تلاش داریم تا پیکرهای جانباختگان حادثه منا و مسجدالحرام با شروع پروازهای بازگشت حجاج به ایران منتقل شوند.

گفتنی است؛ چهار روز پیش و همزمان با عید سعید قربان، در صحرای منا به خاطر بی کفایتی سعودیها در سازماندهی مناسک حج، عبور کاروان «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی و بسته ماندن درهای ورود حجاج هزاران نفر از حجاج بیتاللهالحرام دچار سانحه شدند و تعداد بسیاری از آنها جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار