مفقود شدن سفیر سابق ایران در لبنان و 2 خبرنگار اعزامی رسانه ملی در فاجعه منا

در پی فاجعه خونین در صحرای منا، غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان و دو خبرنگار صدا و سیما مفقود شده اند که تا این لحظه خبری از آنها در دست نیست.
کد خبر: ۵۳۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ - 25September 2015

مفقود شدن سفیر سابق ایران در لبنان و 2 خبرنگار اعزامی رسانه ملی در فاجعه منا

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس درپی انتشار گزارش برخی از رسانهها مبنی بر فوت غضنفر رکنآبادی در حادثه منا، مرتضی رکن آبادی، برادر سفیر سابق ایران در لبنان، روز جمعه، سوم مهرماه، گفت: «از دیشب تاکنون جویای احوال وی هستیم اما نتوانستهایم هیچ گونه خبری به دست بیاوریم.»

وی افزود: « تلفن همراه برادرم از زمان حادثه تاکنون هیچ پاسخی به تماسهای مکرر ما نمیدهد.»

مرتضی رکن آبادی، با تکذیب خبر یکی از خبرگزاریهای لبنانی مبنی بر فوت برادرش گفت: «فعلا هیچ خبری از فوت وی برای ما مسجل نشده است و فقط میتوانیم بگوییم که برادرم جز مفقودان حادثه منا است.»

پایگاه اینترنتی روزنامه لبنانی «الدیار»، پیش از این در گزارشی، بدون هیچ توضیحی، مدعی شد، غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان، در اثر ازدحام جمعیت در منا جان باخته است.

در این حادثه ناگوار دو تن از خبرنگاران صدا و سیما نیز به نام سیدحمید رضا حسینی، خبرنگار شبکه خبر و سیدحمید میرزاده، گوینده و مدیر تولید رادیو عربی مفقود شدهاند که رییس سازمان حج و زیارت دربارهی سرانجام این دو خبرنگار  گفت: تا این لحظه خبری از آنها در دست نیست.

دیروز در پی ازدحام جمعیت در سرزمین «منا» 1300 نفر از حجاج کشته و 2000 نفر دیگر زخمی شدند که وقوع این حادثه مرگبار کفایت سعودیها در میزبانی کنگره جهانی حج را به شدت زیر سوال برد.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت تاکنون 131 تن از هموطنانمان در حادثه روز گذشته منا به شهادت رسیدهاند و ده ها نفر از حج گزاران کشورمان نیز مفقود شده اند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ندا
|
-
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
0
0
ان شاءالله این بزرگواران سالم به خانه برگردند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار