پیام علی لاریجانی به مناسبت فاجعه «منا»؛

دولت سعودی توضیحات قانع کننده‌ای به امت اسلام ارائه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیتی با بازماندگان حادثه منا اعلام کرد که ملت‌های مسلمان انتظار دارند دولت سعودی توضیحات قانع کننده‌ای به آنها ارائه کند.
کد خبر: ۵۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ - 25September 2015

دولت سعودی توضیحات قانع کننده‌ای به امت اسلام ارائه کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درپیامی حادثه رمی جمرات در روز عید قربان که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از حجاج بیتاللهالحرام شد را تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت لاریجانی به شرح زیر است:

بسماللهالرحمنالرحیم

بار دیگر در موسم مناسک حج ابراهیمی، شاهد حادثهای ناگوار بودیم که باعث جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیتاللهالحرام شد.

این حادثه غمبار و دردناک، در یومالله قربان، عید اکبر مسلمین و حین انجام مناسک حجاج درمنطقه منا به وقوع پیوست و روز رحمت الهی را به واقعهای حزنانگیز و فراموش ناشدنی برای مسلمانان مبدل ساخت.

در این شرایط ضرورت دارد امت اسلامی با تدبیر به بررسی علل ناتوانی متولیان برگزاری این مراسم در انجام وظایف خود و قصور صورت گرفته بپردازد تا شاهد وقوع مجدد اینگونه حوادث دردناک نباشیم.

لازم است چگونگی مدیریت این مراسم عظیم الهی از سوی تمامی کشورهای مسلمان، سازمان کنفرانس اسلامی و بینالمجالس اسلامی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم مطلوب حج اندیشیده شود.

آنچه همه ملتهای مسلمان انتظار دارند آن است که دولت سعودی به وظایف خود با تدبیر و تعهد عمل نموده، ضمن برخورد با مجرمین و خاطیان توضیحات قانعکنندهای در مورد آنچه بر میهمانان ضیافت الهی رفته است به امت اسلامی و جهانیان ارائه دهد.

همچنین ضمن تشکر و قدردانی از نماینده محترم مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی حضرت حجتالاسلام و المسلمین قاضیعسگر و رئیس محترم سازمان حج و زیارت جناب آقای اوحدی و همه دستاندرکاران که زحمات طاقتفرسایی برای رسیدگی به وضع درگذشتگان و مصدومین متحمل شدهاند، انشاءالله تا به پایان رساندن رسیدگی به امور جان باختگان و مجروحان به بهترین طریق ممکن از پا ننشینند و پیگریهای لازم را انجام دهند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه تلخ به پیشگاه حضرت بقیهاللهالاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، مقام معظم رهبری، امت بزرگ اسلامی، ملت شریف ایران و خانوادههای داغدار، شفای عاجل حادثهدیدگان و  آمرزش درگذشتگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت میکنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار