سردار کارگر در مراسم امضای تفاهم‌نامه با کتابخانه ملی:

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تنها مرجع اصلی تشخیص روایت صحیح از دوران دفاع مقدس است

سردار کارگر با بیان اینکه اسناد و مدارک دفاع مقدس مهم‌ترین عامل جلوگیری از تحریف دفاع مقدس محسوب می‌شوند، گفت: امروز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان مدعی‌العموم دفاع مقدس و جبهه مقاومت تنها مرجع اصلی تشخیص روایت صحیح و غیرصحیح از دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۴۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ - 10October 2022

روایت‌های دوران دفاع مقدس مبتنی بر اسناد و مدارک استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این بنیاد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) با حضور «علیرضا مختارپور» رئیس کتابخانه ملی، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با تاکید بر اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، اجرای فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تبیین فرهنگ دفاع مقدس به شکلی مناسب و با رویکردی خلاقانه و تاثیرگذار در جامعه را ماموریت نخست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های کشوری و لشکری باید تلاش کنند تا روایت صحیح و درستی از وقایع دوران سراسر افتخار دفاع مقدس را به نسل‌های آتی ارائه دهند.

سردار کارگر تصریح کرد: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنیم تا روایت‌هایمان از دوران دفاع مقدس صحیح، متقن و بر مبنای اسناد، مدارک و مستندات آن دوران باشد که از آن به‌عنوان «روایت معیار» نیز یاد می‌شود؛ بدین ترتیب که روایت‌های ما باید به اندازه‌ای دقیق و منطبق با مستندات و وقایع جنگ تحمیلی باشد که بتوان حقایق دوران دفاع مقدس را از آن درک و مشاهده کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است و با بیان اینکه، امروز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان مدعی‌العموم دفاع مقدس و جبهه مقاومت تنها مرجع اصلی تشخیص روایت صحیح و غیرصحیح از دوران دفاع مقدس است، گفت: در این اساسنامه بر دو اصل تاکید ویژه شده است؛ نخست اینکه باید تلاش کنیم تا دفاع مقدس فراموش نشود و دوم اینکه نباید اجازه دهیم که دفاع مقدس دچار تحریف شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: امروز اسناد و مدارک دفاع مقدس مهم‌ترین عامل جلوگیری از تحریف دفاع مقدس محسوب می‌شوند؛ از اینرو تمامی روایت‌های ما از دفاع مقدس اعم از تاریخ شفاهی، روایات مکتوب، روایت‌گری در قالب‌های هنری، فیلم، سریال و نمایش باید مبتنی بر اسناد و مدارک تایید شده دوران دفاع مقدس باشد.

وی به استخراج گنجینه عظیم دفاع مقدس برای بهره‌مندی نسل‌های آتی تاکید کرد و بیان داشت: در شرفیابی که خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم، ایشان پس از بازدید نمایشگاه 68 کلان‌پروژه دفاع مقدس، ضمن تایید آنها فرمودند؛ کارهای خوبی انجام شده است اما همه این کارها زیرساختی محسوب می‌شوند لذا در حوزه دفاع مقدس باید فعالیت‌های بیشتری انجام گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ملت بزرگ ایران در مواجه با بیگانگان و متجاوزان محسوب می‌شود، افزود: امنیت، عزت، رشد و توسعه، پیشرفت‌های علمی و فناورانه امروز ملت بزرگ ایران همه در گرو ارزش‌های دفاع مقدس به دست آمده است.

سردار کارگر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی است، گفت: به واقع اگر کشور ما از این فرهنگ متعالی و گنجینه عالی و ارزشمند برخوردار نبود امروز به این همه پیشرفت دست پیدا نمی‌کردیم و به‌عنوان یک قدرت تاثیرگذار در سطح منطقه مطرح نبودیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درباره عظمت دفاع مقدس فرمود؛ اگر تمامی معارف اسلامی را که از طریق ائمه اطهار (ع) و علما به ما رسیده است را بخواهیم در یک نمایشگاه ملاحظه کنیم حقیقتا آن نمایشگاه دفاع مقدس است و همچنین در جای دیگری گفته؛ ما جامعه آخرالزمانی را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه امروز جامعه و نسل جوان کشور ما جهت پیشرفت و تعالی کشور نیازمند درک معارف دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: یکی از بهترین روش های ارائه فرهنگ دفاع مقدس به دانش آموزان، دانشجویان و نسل‌های آتی بهره‌گیری از ابزار و روش‌ها و ظرایف و لطایف هنری است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر گنجینه عظیم دفاع مقدس با ظرایف هنری به جامعه مخاطب عرضه شود، حقیقتا اثربخشی آنرا در سطح جامعه به ویژه در نسل جوان خواهیم دید.

سردار کارگر در پایان گفت: مخاطب‌شناسی و زبان‌شناسی یکی دیگر از مواردی است که در ارائه فرهنگ دفاع مقدس باید به آن توجه شود؛ چراکه نسل فعلی با زبان خودش می‌تواند با ارزش‌های دفاع مقدس ارتباط برقرار کند و آن‌را درک کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار