وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی دانش‌آموزی شصتمین سال جایزه البرز:

دشمن به‌دنبال دروغ پراکنی است/ دانش‌آموزان امیدآفرینی کنند

اسماعیلی به تلاش رسانه‌ای دشمن برای دروغ پراکنی اشاره کرد و گفت: نزاع امروز ما با دشمن بخاطر امید و ناامیدی است؛ دانش‌آموزان امیدآفرینی کنند.
کد خبر: ۵۵۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ - 06November 2022

دشمن به‌دنبال دروغ پراکنی است/ دانش‌آموزان نوجوان امید افرینی کنندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (یکشنبه) در همایش ملی دانش‌آموزی شصتمین سال جایزه البرز با بیان‌ اینکه وقف در فرهنگ اسلامی ما یکی از مهم‌ترین آموزه‌های فرهنگی است، اظهار داشت: وقف یک فرهنگ مهم است که علاوه بر تبعات اجتماعی، تبعاتی مختلفی در حوزه اقتصادی دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: شاید در معارف اسلامی و مفاهیم قرآنی مهم‌ترین مترادف که برای مفهوم وقف وجود دارد، مفهوم صدقه جاریه است. صدقه جاریه یعنی احسانی که پایان ندارد و تداوم پیدا می‌کند و متعلق به زمان و رویداد خاصی نیست بلکه مثل چشمه جوشانی است که گذر زمان آن را به خاموشی و نقصان نمی‌برد و حیات دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در حوزه وقف، فرهنگی غنی داریم و امروز در هیچ جای ایران اسلامی نیست که ما با این سنت حسنه که کارد‌های مختلفی پیدا کرده است، روبرو نباشیم. یکی از کارکرد‌های وقف در امر آموزش است که حدود ۷۰ درصد از بنا‌های جدید آموزش و پرورش با همکاری واقفان ایجاد شده است.

اسماعیلی درباره استفاده ظرفیت وقف در فضا‌های فرهنگی افزود: در حوزه کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری با موضوع وقف روبرو هستیم که اگر بتوانیم واقفان را وارد کار کنیم اثرات اجتماعی و فرهنگی آن بیش از اثرات اجتماعی است.

وی با تاکید براینکه در حوزه وقف به‌دنبال کارکرد‌های نوین هستیم، افزود: وقف می‌تواند در زمینه اشتغال و فناور‌های نوین و حوزه‌های دیگر اقتصادی به رشد اقتصادی و تولید ملی کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سابقه جایزه البرز اشاره کرد و با بیان اینکه جایزه البرز سابقه ۶۰ ساله پیدا کرده است، افزود: بسیاری از چهره‌ها و بزرگان علمی حائز این جایزه شده‌اند و توقع است دانش‌آموزان و نوجوانان این مسیر را ادامه دهند و تاکید می‌کنیم رویاهایتان را فراموش نکنید، چون ایران قوی با دستان شما محقق می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: دشمن به‌دنبال ناامید کردن جامعه است تا نوجوانان‌مان نسبت به آینده ایران دلسرد شوند تا رویایی را متصور نباشد درحالی که نزاع امروز ما بخاطر امید و ناامیدی است و در این شرایط نوجوانان باید تلاش کنند امید و نشاط را در جامعه گسترش دهند درحالی دشمن مخالف ایران قوی، منسجم و یک‌پارچه است و آن‌ها به‌دنبال شکاف دینی، قومی و مذهبی می‌باشند.

وی فضاسازی‌های رسانه‌ای دشمن در اتفاقات اخیر را مصداق تروریسم رسانه‌ای دانست و گفت: دشمن به‌دنبال تحریف و گسترش دروغ است و تروریسم رسانه‌ای ایجاد کرده است و ما در این شرایط باید محور فعالیت‌ها را امیدآفرینی قرار دهیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار