رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

۱۰۰ هزار فرزند ایثارگر در شرف تبدیل وضعیت هستند/ معوقات بیمه دی تا خردادماه پرداخت شد

قاضی‌زاده هاشمی گفت: تمام صدهزار نفری که اکنون در مسیر تبدیل وضعیت قرار دارند که سی هزار نفر آنها تبدیل وضعیت شده‌اند، همگی با تلاش این دولت بوده است.
کد خبر: ۵۵۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱ - 21November 2022

۱۰۰ هزار فرزند ایثارگر در شرف تبدیل وضعیت هستند/ معوقات بیمه دی تا خردادماه پرداخت شد«امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به عدم تکمین برخی از دستگاه‌های و ادارات از اجرای بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران اظهار داشت: متولی اصلی این امر سازمان امور اداری و استخدامی کشور است که البته تاکنون با پیگیری‌هایی که ما داشتیم جلساتی با دستگاه‌های مختلف داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: تمام ابهامات و ایراداتی که دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نسبت به بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران داشتند توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور مرتفع شد، همچنین کمیته نظارتی برای این امر در مجلس تشکیل شده است که اجرای این بخشنامه را به جد دنیال می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: ما هم برای اجرای بهتر بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران گزارشاتی را به کمیته مربوطه در مجلس شورای اسلامی می‌دهیم و در مقام گزارش دهنده به مراجع ذی‌ربط قرار داریم.

وی در خصوص پیشرفت روند تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران گفت: تا قبل استقرار دولت سیزدهم هیچ اتفاقی نیفتاده بود و تمام صدهزار نفری که اکنون در مسیر تبدیل وضعیت قرار دارند که سی هزار نفر آن‌ها تبدیل وضعیت شده‌اند، همگی با تلاش این دولت بوده است. درواقع تا پیش از این دولت قانون به نوعی متروک بود.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص وضعیت بیمه درمانی خانواده شهدا و ایثارگران تصریح کرد: با کمک سازمان برنامه و بودجه که مبتنی بر آن ۷۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اعتبارات مصوب به بنیاد شهید تعلق گرفت، توانستیم پرداختی‌های خود را تا حدود قابل توجهی اصلاح کنیم و خوشبختانه پرداختی‌هایمان را تا خردادماه امسال انجام داده‌ایم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: همچنین در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا طی دو ماه آینده علاوه بر بودجه مصوبه خودمان بتوانیم اعتباراتی مجزا را دریافت کنیم تا پرداختی‌هایمان به روز باشد.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها