در تالار اصلی پردیس تئاتر تهران؛

برگزیدگان بخش تئاتر صحنه‌ای دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار معرفی شدند

آیین تجلیل از آثار برتر بخش تئاتر صحنه‌ای دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار با اهدای ۲۰ تندیس و لوح یادبود شب گذشته در تالار اصلی مجموعه پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ - 28November 2022

برگزیدگان بخش تئاتر صحنه‌ای دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار معرفی شدندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین تجلیل از آثار برتر بخش تئاتر صحنه‌ای دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار شب‌ گذشته (یکشنبه) در تالار اصلی مجموعه پردیس تئاتر تهران و با حضور «عباسعلی رضایی» دبیر دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار، هیئت داوران، هنرمندان و خالقان آثار در جشنواره برگزار و با اهداء ۲۰ تندیس جشنواره و لوح یادبود از آثار برتر بخش تئاتر صحنه‌ای حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

«عباسعلی رضایی» دبیر دومین فصل‌واره فرهنگی هنری ایثار در این مراسم با بیان اینکه زبان هنر و رسانه دو عامل مهم و اساسی در راستای جریان تبیین حماسه شهدا و ایثارگران در طول دوران انقلاب است، اظهار داشت: اینکه امروز تولید آثار هنری در حوزه ایثار و شهادت متعلق به یک قشر خاص نیست و همه سلایق و عقیده‌ها تقدس شهدا را درک کردند و با خلق آثار فاخر هنری در تبیین حماسه‌های دوران دفاع مقدس و حواث پس از آن تلاش می‌کنند، قابل تقدیر است.

وی جذابیت و حماسی بودن آثار هنری در این دوره از فصل‌واره را یک ویژگی منحصر به‌ فرد برشمرد و تصریح کرد: نیاز فرهنگی نسل نوجوان و جوان امروز کشور ارائه آثار نو و خلاقانه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر ما غفلت کنیم بدخواهان نظام خوراک فرهنگی مسموم به جوان ما می‌دهد، همه همت کنیم تا این فریضه به بهترین شکل انجام شود و شما هنرمندان سرآمدان این عرصه هستید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در پایان مفهوم شهید و شهادت را به‌عنوان یک گنجینه و ارزش اسلامی فرهنگی در کشور دانست و بر تداوم راه شهیدان تاکید کرد.

مجموعه‌های ناگفته‌های هشت سال زنانگی با موضوع نقش زنان در دوران دفاع مقدس، کوردیناتور، هفت شب و هفت‌روز، شب انار و مجلس شبیه‌خوانی قربانی بر اساس آرای هیئت داوران به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار