جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دفاع مقدس فرهنگ افتخار را توسعه می‌دهد/ «جشنواره ملی افتخار من» به‌دنبال افزایش غرور ملی است

امیر سهرابی افزایش غرور ملی را هدف «جشنواره ملی افتخار من» دانست، گفت: با روایت درست از دفاع مقدس فرهنگ افتخار توسعه پیدا می‌کند و با پاسداشت این فرهنگ وحدت‌ساز به امنیت ملی می‌رسیم.
کد خبر: ۵۶۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ - 19December 2022

دفاع مقدس فرهنگ افتخار را توسعه می‌دهد/ «جشنواره ملی افتخار من» به‌دنبال افزایش غرور ملی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه دومین دوره «جشنواره ملی افتخار من» اظهار داشت: «جشنواره ملی افتخار من» یکی از ماموریت‌های ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است تا انتقال پیام دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده صورت گیرد.

امیر سهرابی هدف جنگ تحمیلی را که در سال ۱۳۵۹ از سوی رژیم بعثی صدام آغاز شد را ساقط کردن نظام اسلامی، به شکست رساندن اهداف انقلاب و تجزیه کشور دانست و تاکید کرد: حمایت جریان کشور‌های استکبار از صدام بعثی در همین راستا بود و دشمن محاسباتی درستی انجام داده بود چراکه انسجام زیادی در ارتش و سپاه کشورمان صورت نگرفته بود، اما آن‌ها حساب امت و امام (ره) را نکرده بودند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سال دوم جنگ را سال‌پیروزی جبهه اسلام دانست و تاکید کرد: در عملیات بیت‌المقدس به فرماندهی حضرت امام (ره) دشمن بعثی و استکبار جهانی از خاک کشورمان بیرون رانده شد و برای اولین‌بار در طول تاریخ خاکی از سرزمین‌مان را از دست ندادیم و این پیروزی افتخار بزرگی بود که باید به چنین امام، امت و رزمندگانی افتخار کرد.

امیر سهرابی لبیک مردم در حمایت از جنگ و پشتیبانی رزمندگان را بی‌نظیر دانست و با بیان اینکه دشمن توسط ۴۰ تا ۵۰ کشور رسمی حمایت می‌شد و تجهیزات به‌روز زمینی و هوایی دریافت می‌کرد، افزود: ایران اسلامی جنگ را در شرایط تحریم و درحالی که دشمن همواره مورد حمایت بود، به پیروزی رساند. گفتن این افتخارات برای جوانان احساس غرور خواهد داشت و این جشنواره احساس غرور را نهادینه خواهد کرد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جانبازان اشاره و ادامه داد: افتخار متعلق به فرزند جانبازی است که پدرش ایستاده است تا دشمن خاک این کشور را مورد تهاجم قرار ندهد؛ این افتخار بزرگی است که باید به آن بالید.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: رهبری فرمود «در مناطق مختلف جنگی اتفاقات مهمی رقم خورده است که هرکدام آن‌ها لازم است تا هرکشور تا سال‌ها به آن‌ها افتخار کند؛ دشمن می‌خواهد ما شخصیت‌ها و قهرمانی‌های دفاع مقدس را فراموش کنیم که باید این عنصر افتخار را تبدیل به فرهنگ کنیم».

امیر سهرابی وظیفه بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را انتقال فرهنگ غنی جنگ دانست و با طرح اینکه خصوصیات دفاع مقدس چه بود که ماندگار شد، ادامه داد: اولآ در دفاع مقدس امت و مردم به حرف امام (ره) گوش کردند و با لبیک به سخن رهبرشان جبهه‌ها را پُرکردند و ازخود گذشتگی و ایثار کردند لذا رزمندگان رفتند تا ایران و یکپارچگی کشور بماند و وطن‌دوستی و پاسداشت حریم کشور مدنظر بود.

وی اتحاد، انسجام و پایداری ملی را از اهداف رزمندگان دفاع مقدس دانست با تاکید براینکه ما در دوران دفاع مقدس همزمان با دشمن خارجی با دشمن داخلی روبرو بودیم، تاکید کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی و کمبودها، مردم به جنگ و جبهه کمک می‌کردند که این فرهنگ باید روایت شود و البته در دفاع مقدس فاصله‌ی بین مردم و دولت نبود و این مسئله برای امروز راهگشاست.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تشریح خدمات بانوان در دوران دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه درباره بیان خدمات زنان در دفاع کم‌کاری شده است، تاکید کرد: زنان امروز به فرهنگی که در تاریخ دفاع مقدس توسط مادران و خواهران شکل گرفت نیازمند هستند و نشان دادن این ارزش‌ها ماموریت و اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در این جشنواره دنبال می‌شود تا فرهنگ افتخار توسعه پیدا کند چراکه با پاسداشت این فرهنگ وحدت‌ساز به امنیت ملی می‌رسیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار