نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

جنبش‌های دانشجویی همچون گذشته مقابل آمریکا بایستند/ مراقب نفوذ در بدنه جریان دانشجویی باشیم

عباسپور با تأکید بر لزوم هوشیاری نسبت به نفوذ دشمن در بدنه جریان دانشجویی گفت: دانشجویان همچنان مانند گذشته با جنبش‌های عدالتخواه و استقلال‌طلب در مقابل آمریکا بایستند.
کد خبر: ۵۶۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۰ - 08December 2022

جنبش‌های دانشجویی همچون گذشته مقابل آمریکا بایستند/ مراقب نفوذ در بدنه جریان دانشجویی باشیم«روح‌الله عباسپور» نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به روز دانشجو به‌عنوان نماد استقلال و مبارزه با سلطه اظهار داشت: روز دانشجو باید به خوبی تبیین شود. یکی از عوامل و ریشه‌های جنبش دانشجویی کودتا علیه دولت قانونی دکتر محمد مصدق بود، در این روز سه تن از دانشجویان عزیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از همان ابتدا روحیه استکبارستیزی در قشر فرهیخته دانشجو وجود داشت، زیرا شهادت و مبارزه با نفوذ اجنبی دلیلی بر این ادعا است.

نماینده مردم قزوین تصریح کرد: سه دانشجوی شهیدی که در برخلاف جریان کودتا در مقابل ایالات متحده آمریکا ایستادند، باید امروز الگوی دانشجویان قرار گیرند و دانشجویان کماکان مانند گذشته با جنبش‌های عدالتخواه و استقلال‌طلب در مقابل آمریکا بایستند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم که خدایی ناکرده قشر اندکی از دانشجویان در میان جریان و بدنه اصلی دانشجویی رخنه کنند و در محیط دانشگاهی مشکلاتی برای نظام آموزشی ایجاد کنند، توقع و انتظار ما این است که دانشجویان عزیز همانند شهید علم‌الهدی و دیگر شهدا، مانند شهدای پیرو خط امام که در هویزه به خاک و خون کشیده شدند، بصیرت و بینش سیاسی داشته باشند و این عزیزان را نصب‌العین زندگی خود قرار دهند.

عباسپور با بیان اینکه دانشگاهیان باید از نخبگانی همچون شهید چمران درس بگیرند، اظهار داشت: البته قشر عظیمی از دانشجویان ما از این جنس هستند و امیدواریم حرکت‌های دانشجویی وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش باشد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها