جان فدا/ دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تالار وحدت، تئاتر شهر و فرهنگسرای نیاوران میزبان برنامه‌های «شهید سلیمانی»/ جشنواره سرود حمایت می‌شود

زین‌العابدین به تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: رویداد ملی سرود، گالری بزرگ فرهنگسرای نیاوران و مجموعه تئاتر شهر در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های ویژه اجرا خواهند کرد.
کد خبر: ۵۶۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 26December 2022

«مجید زین‌العابدین» دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و با تاکید براینکه برنامه‌های متنوعی را برای این ایام پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار داشت: مجموعه‌های تالار وحدت، تئاتر شهر و گالری بزرگ فرهنگسرای نیاوران برنامه‌های خوب و متنوعی را برای سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اجرا خواهند کرد.

زین‌العابدین در ادامه حمایت از جشنواره و رویداد ملی سرود را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این رویداد مردمی در این ایام نیز همانند سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری مردمی مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت، افزود: رویکرد ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به اتفاقات فرهنگی مردم‌محور است لذا این رویداد در همین راستا مورد توجه و اولویت ما قرار خواهد داشت. 

تالار وحدت، تئاتر شهر و فرهنگسرای نیاوران میزبان برنامه‌های «شهید سلیمانی»/ جشنواره سرود حمایت می‌شود

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری رویداد ملی جان‌فدا، که به‌پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روایت بخشی از ابعاد شخصیتی این شهید والامقام از زبان هنر در مرکز همایش‌های آستان مقدس رضوی مشهد برگزار شده بود را از دیگر فعالیت‌های این ایام مورد حمایت این وزارتخانه دانست و با بیان اینکه دشمن از همه ابزارهای رسانه‌ای استفاده می‌کند تا حاج قاسم در ذهن و دل جوانان تکثیر نشود، عنوان کرد: رویداد جان‌فدا نمادی از تکثیر اندیشه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است که هنرمندان آن از جوانان دهه هفتاد و هشتادی است.

زین‌العابدین خلاقیت و روایت کُنشگرانه را ویژگی آثار هنرمندان این رویداد دانست و تصریح کرد: جوانان خوش‌فکر با ایده‌های جذاب و نوآورانه‌ای در رویداد جان‌فدا فعالیت و خلق هنری می‌کنند تا تصویر و مکتب شهید سلیمانی را تکثیر کنند.

بیشتر بخوانید؛

تعهد هنرمندان رویداد جان‌فدا به وطن و اسطورها/ آثار هنرمندان متعهد تکثیر شود 

وی حرکت دشمن در شبکه‌های اجتماعی خارجی که‌ به‌دنبال جلوگیری از تکثیر نام، یاد و اندیشه‌های حاج قاسم است را یک تلاش شکست‌خورده و ابتر معرفی و تاکید کرد: امروز شاهد اثار فاخری از هنرمندان مردمی در رویداد ملی و هنری جان‌فدا بودیم که نشان می‌داد آثار از خلاقیت، اندیشه و عاطفه آن‌ها سرچشمه می‌گرفت لذا ویژگی این آثار پیوند خلاقیت، اندیشه و عاطفه است که باعث شد ما آثار فاخری را شاهد باشیم.

زین‌العابدین در پاسخ به اینکه وزارت فرهنگ چه برنامه‌ای برای حمایت این نوع رویدادهای هنری خواهد داشت، گفت: آثار هنرمندان در این رویداد که هرکدام سمبلی هستند را باید در نقاط مختلف کشورمان تکثیر کنیم لذا نباید نمایش و خلق چنین آثاری محدود در مکان و زمان باشد بلکه باید در گالری‌ها و فضاهای نمایشگاهی امتداد پیدا کند.

تالار وحدت، تئاتر شهر و فرهنگسرای نیاوران میزبان برنامه‌های «شهید سلیمانی»/ جشنواره سرود حمایت می‌شود

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ از آمادگی فضاهای نمایشگاهی وزارتخانه در جهت امتدادبخشیدن به این آثار خبر داد و افزود: آمادگی جهت پشتیبانی و حمایت آثار برگزیده این نمایشگاه در فضاهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وجود دارد.

دستیار وزیر فرهنگ در تشریح اهمیت نمایشگاه جان‌فدا گفت: این رویداد مختصات جامعه هنری را بهتر نشان می‌دهد چراکه بسیاری از هنرمندان ما از جنس این نمایشگاه می‌باشند. جامعه هنری ما که در سراسر کشور گسترده است یک جامعه‌ی متنوع، متکثر و بزرگی است که گاهی به‌اندازه عمقی که دارد معرفی نمی‌شود درحالی که ما بیش از ۱۱۰ هزار هنرمند فعال در کشور داریم.

وی معرفی محدود هنرمندان به مردم در برخی از شاخه‌های تجسمی را نشانه‌ ضعف تبلیغی خواند و تاکید کرد: این جنس رویدادها در درجه اول می‌تواند عمق، مختصات و اندیشه درستی از جامعه هنری ایران را نمایش دهد و ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی حمایت از رویدادهای مردم‌محور را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار