استاندار کردستان:

دیپلماسی‌ آموزشی، مهارتی و درمانی مورد تاکید دولت است

«زارعی کوشا» با بیان اینکه دیپلماسی‌ آمورشی، مهارتی، درمانی و غیره جزو اولویت‌ها و مورد تاکید دولت است، گفت: دیپلماسی مهارت، موضوع بسیار مهمی و کلیات آن مورد تایید است اما نیاز به طراحی و بررسی دقیق دارد.
کد خبر: ۵۷۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ - 21February 2023

دیپلماسی‌ آمورشی، مهارتی و درمانی مورد تاکید دولت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج اظهار داشت: دیپلماسی مهارت، موضوع بسیار مهمی و کلیات آن مورد تایید است اما نیاز به طراحی و بررسی دقیق دارد.

وی افزود: گاهی در اجرای برنامه‌ای بدلیل عدم توجه به ظرفیت‌ها و جزییات دچار نقص غرض می‌شویم، بنابراین به جای نتیجه مطلوب، دچار آسیب خواهیم شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه‌ دیپلماسی‌ آمورشی، مهارتی، درمانی و غیره جزو اولویت‌ها و مورد تاکید دولت است، یادآور شد: در استانهای مرزی کمتر از ظرفیت مجاورت با همسایگان بهره گرفته شده است و بیشتر متمایل به قدرت‌های بزرگ و غرب بوده‌ایم و ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای دیده نشده و یا فعالیتی انجام نگرفته است.

زارعی کوشا اضافه کرد: بی شک اگر در زمینه اقتصادی روی دیپلماسی اقتصادی با همسایگان متمرکز می شدیم بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می شد.

وی ادامه داد: برای موضوع دیپلماسی مهارتی آموزش و پرورش باید روی جزییات و چالش‌ها کار ویژه انجام شود و این مهم نیاز به مطالعه دقیق دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه این موضوع‌ در شورای هماهنگی روابط خارجی استان نیز مطرح و مصوب خواهد شد، تاکید کرد: در راستای اجرای مطلوب این طرح می توان از تجربیات دانشگاههای استان بویژه دانشگاه کردستان که جذب دانشجوی خارجی دارند بهره گرفت.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه موضوعی در فضای رسانه‌ای مبنی بر قانون مولد سازی و فروش مدارس خیرساز مطرح شد، گفت: در استان کردستان هیچ مدرسه خیرسازی در لیست فروش و مولدسازی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: اگر مدرسه‌ای در روستایی وجود داشته باشد که به دلایلی مورد استفاده نباشد از آن استفاده فرهنگی خواهد شد اما مدارس خیرساز در لیست فروش نیستند.

استاندار کردستان همچنین به پرداخت عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شهرستان‌هایی که در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند باید بررسی و پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار