معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

11 درصد جمعیت استان سالمند هستند

«رمضانی» با اشاره به اینکه 11 درصد جمعیت استان سالمند هستند، گفت: پرداختن به حوزه روانی، معنوی و روحی سالمندان مهم است و باید برنامه‌هایی متناسب با این حوزه‌ها اجرایی شود.
کد خبر: ۵۷۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ - 21February 2023

11 درصد جمعیت استان سالمند هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «مهدی رمضانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، به‌کار بردن واژه سالمندی را نادرست و نیازمند تغییر دانست و اظهار داشت: یک جلسه برگزار کردن برای سالمندان در استان ظلمی به این قشر است چراکه این وضعیت در انتظار همه ماست.

وی با تاکید بر اینکه با تواضع و خوشرویی با پدران و مادران برخورد کنیم، گفت: از مدیرکل کمیته امداد کردستان انتظار می‌رود کمیته‌های تخصصی متناسب با نیازمندی‌های این عزیزان تشکیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با پیشنهاد اینکه نظام مسائل سالمندان مشخص شود، تصریح کرد: پرداختن به حوزه روانی، معنوی و روحی سالمندان مهم است و باید برنامه‌هایی متناسب با این حوزه‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه از جمیعت 180 هزار تا 185 هزار نفر سالمند استان، 6566 نفر زیرپوشش و کمتر از 3 درصد از این جامعه هدف خدمات دریافت می‌کنند، افزود: کارت منزلت بازنشستگان نیز در استان کردستان به ویژه سنندج همانند تهران صادر شود تا از خدمات مختلف رایگان بهره‌مند شوند.

رمضانی با تاکید بر اینکه فضا و برنامه‌های ورزشی، تفریحی، خاطره‌گویی و داستان‌سرایی برای سالمندان کردستانی در نظر گرفته شود، بیان کرد: باید طوری با بازنشستگان برخورد و به آنان خدمات‌دهی انجام شود که احساس نکنند از جامعه حذف شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 11 درصد جمعیت استان سالمند هستند، اظهار کرد: از تجربیات سالمندان حتما استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود که این جلسات به صورت فصلی برگزار و کمیته‌های تخصصی به صورت ماهانه سیاست‌ها را دنبال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها