به زودی در بازار کتاب؛

سیره شهدا از صحیفه سجادیه نقل می شود

نویسنده کتاب «امام سجاد (ع) و سیره شهدا» گفت: از هر دعای کتاب صحیفه‌ی سجادیه جملات نابی که به موضوع خاصی می‌پردازند، انتخاب و در ذیل آن سیره یکی از شهدا بیان می شود که بدین ترتیب سبک زندگی اسلامی ارائه شده است.
کد خبر: ۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲ - 10November 2013

سیره شهدا از صحیفه سجادیه نقل می شود

سید رضا حسنی، نویسنده کتاب «امام سجاد (ع) و سیره شهدا» که به بررسی تطبیقی دعاهای صحیفه سجادیه با سیره شهدا می پردازد، در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: کتابهایی که در عرصه دفاع مقدس و شهدا نوشته شدهاند، تنها به ذکر خاطرات بسنده کردهاند.

وی با تاکید بر سیره شهدا افزود: باید بررسی کرد که الگوی این شهدا در شهادت و جهاد چه کسانی بودهاند که متاسفانه در کتابهای عرصه دفاع مقدس مطرح نشده است؛ جز تعداد معدودی از کتب که سیره شهدا را با روایات منطبق کردهاند.

حسنی با بیان اینکه صحیفه سجادیه در میان مردم غریب است، اذعان کرد: بعضاً دیده میشود که مردم از متن صحیفهی سجادیه اطلاعی ندارند، لذا بر آن شدیم تا الگوی شهدا که همان ائمه اطهار و معصومین هستند را به مردم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این کار باعث آشنایی مردم با صحیفه میشود، افزود: صحیفه سجادیه کتابی است که غالب موضوعات زندگی اسلامی و موضوعاتی که در متن زندگی مردم نیاز است را در خود دارد.

نویسنده کتاب امام سجاد (ع) و شهدا گفت: از هر دعای این کتاب جملات نابی که به موضوع خاصی میپردازند، انتخاب و در ذیل آن سیره یکی از شهدا بیان می شود که بدین ترتیب سبک زندگی اسلامی ارائه شده است.

حسنی با اشاره به اینکه این کتاب علاوه بر شهدای انقلاب، به شهدای دفاع مقدس هم میپردازد، خاطرنشان کرد: در این کتاب سیره شهدای مختلفی از جمله شهید نواب صفوی هم بیان شده است. در این کتاب سعی شده است شهدای شاخصی که برای مردم الگو هستند انتخاب شوند تا اسوهی آنها در شهادت نیز معرفی شود.

وی چاپ این کتاب را در 110 صفحه عنوان کرد و افزود: طلبهها و راویان دفاع مقدس چون در مقام روایت گری و به دنبال نقل داستان هستند، میتوانند از کتاب امام سجاد (ع) و شهدا استفاده کنند که به زودی توسط انتشارات هدی به بازار کتاب راه پیدا خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها