در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

امیر «آشتیانی»: تجهیز مرزبانان به جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات/ «دنا» قابلیت‌های عملیاتی بسیار بالایی دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در صنعت دفاعی است و با مأموریت اخیر خود نشان داد قابلیت‌های بسیار بالایی در انجام عملیات دارد.
کد خبر: ۵۹۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ - 24May 2023

ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در صنعت دفاعی بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، درباره مأموریت ناوگروه ۸۶ اظهار داشت: اقدام افتخارآفرین این ناوگروه در روز‌های گذشته بازتاب گسترده‌ای داشت که این موفقیت بزرگ را به مجموعه نیرو‌های مسلح تبریک می‌گوییم.

امیر آشتیانی با بیان اینکه ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در صنعت دفاعی است، افزود: بزرگترین حُسن کشور ما این است که می‌توانیم دستاورد‌های خود در صنعت دفاعی را با توجه به شرایط ژئوپولیتیکی و جغرافیایی که داریم، مورد آزمون قرار دهیم.

وزیر دفاع گفت: هرچه تولید می‌شود تا زمانی که آزمون خود را پس ندهد، نمی‌تواند قابلیت اصلی خود را ارائه کند. ناوشکن دنا با مأموریت اخیر خود نشان داد که قابلیت‌های بسیار بالایی در انجام عملیات سطحی، زیرسطحی، هوایی، گشت دریایی و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده در شرایط دریایی سخت دارد که این‌ها حاکی از آن است که عزیزان ما در صنعت دفاعی از آمادگی کامل برخوردارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تکرار مأموریت‌هایی مانند مأموریت ناوگروه ۸۶ عنوان کرد: نیروی دریایی راهبردی یعنی همین که باید در اقیانوس‌ها و مجموعه کشور‌هایی که بخش‌های ساحلی دارند، در رفت و آمد و ارتباط باشد.

امیر آشتیانی درباره دستاورد‌های جدید صنعت دفاعی کشور عنوان کرد: ما چند رونمایی داریم که در آینده نزدیک و با توجه به نوع تهدیداتی که داریم، اعلام می‌شود.

وزیر دفاع درباره اتفاقات رخ‌داده در مرز‌های جنوب شرقی که به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور انجامید، گفت: امنیت شرق کشور تأمین است. به هر حال هر کشوری در مناطق مرزی‌اش دچار این ناامنی‌هاست؛ مخصوصاً در مرز‌های طولانی که ما داریم و مرزبانان ما هم پیش‌بینی‌های لازم را دارند؛ اما ما هم در تجهیز مرزبانان به جدیدترین سلاح‌ها و تجهیزات کوتاهی نمی‌کنیم و به نظرم نگرانی خاصی در این بخش نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود از سال ۹۷ وام پنج میلیونی به سربازان متأهل پرداخت شود؛ اما این کار تاکنون انجام نشده است، گفت: هر موضوعی را که ستاد کل نیرو‌های مسلح تصویب کرده است، در زمان‌بندی خود اجرا خواهد شد.

امیر آشتیانی درباره شایعاتی که مبنی بر همکاری ایران با روسیه در ساخت ناوشکن‌ها مطرح شده است، گفت: برخی خبر‌ها هست که پایه و اساسی ندارد. ارتباط ما با روسیه مثل سایر کشور‌ها راهبردی است و در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی و نیز بخش خصوصی این همکاری را داریم. آنچه خودمان تولید می‌کنیم مثل هواپیما و ناوشکن کمتر سراغ کشور‌ها می‌رویم، اما ممکن است از دانش آن‌ها در برخی مشکلات در روند تحقیقات استفاده کنیم.

وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: ما الان در همه حوزه‌ها قدرت تمام‌عیار هستیم؛ این واقعیت است و شعار نیست و دنیا هم این را می‌داند. وقتی آمریکا از توانمندی پهپادی ایران تعریف می‌کند، نشان می‌دهد که ایران در فناوری‌های نو کار‌های بزرگی را دنبال کرده و به قابلیت‌های بالایی رسیده است؛ مثلاً در پدافند غیرعامل کار‌های بزرگی کردیم؛ ولی چون این مباحث محرمانه است، نمی‌توانیم جزئیات آن‌ها را عنوان کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار