دریادار جره خبر داد

دفع حملات متعدد دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی در آب‌های آزاد

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: ظرف 3 روز گذشته دزدان دریایی طی دو مرحله به کشتی های تجاری ایرانی در محدوده آب‌های خلیج عدن حمله کردند.
کد خبر: ۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵ - 10November 2013

دفع حملات متعدد دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی در آب‌های آزاد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش؛ دریاداردوم "سیاوش جره" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: در اولین مرحله 12فروند قایق تندرو متعلق به دزدان دریایی، کشتی نفتکش تور2 را در نزدیکی تنگه "بابالمندب" در دریای سرخ مورد حمله قرار دادند که با مقابله به موقع تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و تیم اسکورت این نیرو، دزدان دریایی متواری شدند.

وی اضافه کرد: ساعت 12 ظهر روز گذشته دزدان دریایی تا فاصله یک ونیم مایلی به کشتی نفتکش نزدیک شده و قصد تعرض به شناور را داشتند که با هوشیاری تیم عملیات ویژه و تیم اسکورت، منجر به درگیری و تیر اندازی میشود که بعد از یک ساعت درگیری دزدان دریایی پا به فرار میگذارند.

دریاداردوم جره همچنین از نجات یک فروند کشتی فلهبر ایرانی در صبح امروز توسط این نیرو خبر داد و در تشریح این خبر گفت: 3 فروند قایق تندرو دزدان دریایی فلهبر ایرانی را در ورودی دریای سرخ مورد حمله قراردادند که با مقابله تیم عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه نیروی دریایی ارتش دزدان دریایی متواری میشوند.

این در حالی است که در هفته گذشته نیز در جنوب راسالحد، 5 فروند قایق تندرو دزدان دریایی، با اقدام به موقع نیروی دریایی ارتش در ربایش یک کشتی فلهبرایرانی ناکام مانده بودند.

نظر شما
پربیننده ها