ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش فردا بندر بمبئی را ترک می‌کند

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش فردا دوشنبه، بندر بمبئی هندوستان را به سمت یکی دیگر از بنادر مهم کشورهای جنوب شرق آسیا ترک می‌کند.
کد خبر: ۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵ - 08December 2013

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش فردا بندر بمبئی را ترک می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "البرز"، ناو پشتیبانی رزمی "بندرعباس"، زیردریایی سنگین "یونس" و یک فروند بالگرد 212 پس از حضور در بندر بمبئی مأموریت خود را به سمت یکی دیگر از بناد مهم کشورهای جنوب شرق آسیا ادامه می دهد.
 
دریادار "سیاوش جره" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش ضمن اعلام این خبر، با تأکید بر اینکه ناوگروه بیست و هشتم از جمله سنگینترین ناوگروههایی بوده است که تاکنون به دریاهای آزاد اعزام شده، گفت: زیردریایی یونس که این ناوگروه را همراهی می کند، در نیمه اول سال 1390 نیز با 66 روز دریانوردی در اولین مأموریت خود توانست در دریای سرخ حضور یابد.
 
وی حضور واحدهای زیر سطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را نشان از افزایش توانمندی کشور در کاربری نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی و تأمین و حفاظت از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دریا دانست و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که بنا بر تدبیر فرماندهی معظم کل قوا، امروز تبدیل به یک نیروی راهبردی شده است، با استفاده از تمام توان خود در سطح، هوا و زیر سطح بیشترین نقش را در تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور در آبهای آزاد و بینالمللی دارد؛ جایی که بیشترین تبادل تجاری دنیا در آنجا انجام میشود.
 
جره ادامه داد: در جریان حضور این ناوگروه در هندوستان، ژنرال "شکهار سینها" فرمانده نیروی دریایی غرب هند، ضمن بازدید از ناوگروه نیروی دریایی ارتش و تجلیل از آمادگی این یگانها خصوصا زیردریایی یونس اظهار داشته است، من فرمانده یکی از زیرسطحیهای مشابه یونس نیز هستم و میدانم که جمهوری اسلامی ایران در نگهداری و استفاده از این زیردریایی چقدر موفق بوده است.

ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش، پیش از این در طول مسیر، ضمن اعلام آمادگی برای پاسخ به درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری پاکستانی، یک کشتی لیبریایی را که عازم بندر فوجیره امارات بود را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار