امیر جره خبر داد

زیردریایی فوق سنگین "یونس" آماده اعزام به آب‌های شرق آسیا

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، از اعزام زیر دریایی فوق سنگین کلاس طارق (یونس) این نیرو به آب‌های شرق آسیا خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳ - 20November 2013

زیردریایی فوق سنگین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار دوم "سیاوش جره" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه اجرای مأموریت در پهنهٔ آبهای آزاد تمامی جهان از الزامات تبدیل شدن نیروی دریایی به یک نیروی راهبردی است، گفت: پیچیدهترین فناوری تجهیزات نظامی دنیا مربوط به زیردریاییها است که نیروی دریایی ارتش با توانمندی بالا زیردریایی فوق سنگین کلاس طارق (یونس) را در قالب ناوگروه بیست و هشتم این نیرو به آبهای کشور شرق آسیا اعزام میکند.

وی افزود: ناوگروههای نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه و مستمر در آبهای بینالمللی و دریاهای آزاد، همواره منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها را حفظ میکند.

دریادار دوم جره حضور مقتدرانه یگانهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش در اقیانوسها و اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای مقصد را از اهداف ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی برشمرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در این مأموریت مهم برون مرزی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو بالگردبر بندر عباس نیز زیر دریایی کلاس طارق را همراهی میکنند، تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر دریانوردی در بنادر بمبئی، کلمبو و ... پهلو خواهد گرفت.

نظر شما
پربیننده ها