فرمانده تیپ عملیات ویژه نداجا عنوان کرد

ایران تنها ناجی کشتی‌های تجاری در خلیج عدن

فرمانده تیپ عملیات ویژه مسلم‌بن عقیل نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ کشوری به جز ایران نتوانسته عملیات آزادسازی کشتی‌های تجاری را در منطقه خلیج عدن انجام دهد.
کد خبر: ۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹ - 29November 2013

ایران تنها ناجی کشتی‌های تجاری در خلیج عدن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، همزمان با سالروز نیروی دریایی ارتش، مراسم تجلیل از خانوادههای کارکنان تیپ عملیات ویژه مسلم بن عقیل این نیرو در سواحل خلیجفارس برگزار شد.

ناخدا یکم درخوران، فرمانده تیپ عملیات ویژه مسلم بن عقیل نداجا در این گردهمایی ضمن تبریک فرا رسیدن هفتم آذر، سالروز نیروی دریایی ارتش، افتخارات کسب شده توسط تکاوران این نیرو در دوران 8 سال دفاع مقدس را وصفناشدنی دانست و گفت: ما افتخار میکنیم که ادامهدهنده راه همان تکاورانی هستیم که در خلق حماسه آزادسازی خرمشهر تصرف سکوهای نفتی البکر و الامیه رژیم بعثی، اسکورت بیش از 1000 کشتی تجاری و نفتکش در طول 8 سال دفاع مقدس و حضور پر رنگ در عملیاتهای مختلف عملکردی موثر و بسزایی داشتند.
 
وی در ادامه با اشاره به عملیاتهای رعد 1 و 2 که توسط تکاوران تیپ عملیات ویژه مسلم بن عقیل اجرا شد، افزود: تکاوران ما با اجرای عملیات آزادسازی نشان دادند، تمامی کشورهایی که ادعای فناوری روز و تکنولوژی بالا دارند، هیچکدام نتوانستهاند این عملیات را انجام دهند و تمام این موفقیتها مرهون صبر، بردباری و همراهی خانوادههای آنان است.
 
درخوران، عملکرد نیروی دریایی ارتش در صیانت از اقتصاد کشور در آبهای آزاد و بینالمللی را بسیار مثبت و موثر ارزیابی کرد و افزود: هماکنون 120 نفر از همرزمان تکاور ما مشغول انجام عملیات اسکورت کشتیهای تجاری و نفتکش ایرانی هستند و اجازه کوچکترین تعرضی از سوی دزدان دریایی به ناوگان تجاری کشور را نخواهند داد.
 
گفتنی است، در این مراسم از پنج  کودک بیسرپرست بهزیستی شهرستان بندرعباس تجلیل به عمل آمد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار