امیر سیاری خبر داد

نجات کشتی لیبریایی از دست دزدان دریایی توسط تکاوران نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش دریادلان نیروی دریایی، کشتی حامل پرچم کشور لیبریا از دست دزدان دریایی نجات یافت.
کد خبر: ۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶ - 29November 2013

نجات کشتی لیبریایی از دست دزدان دریایی توسط تکاوران نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار "حبیبالله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتوگو با ایرنا اظهار داشت: این کشتی که در شمال اقیانوس هند در حال حرکت بود مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفت و از نیروهای مستقر ارتش جمهوری اسلامی درخواست کمک کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خلیج فارس، دریای عمان و آبهای آزاد، کشتیهای باری را که مورد تعرض و حمله دزدان دریایی قرار گرفته و درخواست کمک کنند را طبق وظیفه ذاتی حمایت خواهد کرد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور مقتدرانه نیروی دریایی کشورمان در آبهای آزاد و بینالمللی گفت: امروز نیروی دریایی ارتش از چنان توانمندی برخوردار است که هر زمان لازم باشد در اقیانوس هند و اطلس نیز حضور خواهد یافت.
 
گفتنی است، کشور لیبریا با جمیعتی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته و زبان رسمی این کشور انگلیسی است. مسیحیت، اسلام و برخی عقاید دیگر در این منطقه رواج دارد. واحد پولی این کشور دلار لیبریا بوده و الماس، آهن، کائوچو، قهوه و کاکائو از محصولات صادراتی این کشور است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار