در گفت‌و‌گوی مشروح با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: ضرورت انتقال تفکر مدیریتی دفاع مقدس به مسئولان/ یاد و نام شهدا در بین مردم همواره زنده است

اسحاقی درخصوص ضعف نهادهای فرهنگی برای تبیین حقایق دفاع مقدس، گفت: نهادهای فرهنگی باید عملکرد رزمندگان و فرماندهان ما را به عنوان یک الگوی دانش مدیریتی به مدیران ما انتقال دهند.
کد خبر: ۶۱۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۷ - 18September 2023

نماینده مجلس شورای اسلامی: ضرورت انتقال تفکر مدیریتی دفاع مقدس به مسئولان/ یاد و نام شهدا در بین مردم همواره زنده است«سلمان اسحاقی» نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به ضرورت یادآوری رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و الگوگیری از آنها برای پیشبرد امورات امروز جامعه ایران، اظهار داشت: ما قبل از هر چیزی باید به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و توصیه‌های رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) رجوع کنیم، زیرا، تنها راه مصون ماندن از آفات پایبندی بر اصول انقلاب اسلامی است.

اسحاقی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در جمع مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تأکید کردند که ببینیم امام خمینی چه چیزی از ما می‌خواست؟ گفت: اگر راهی که حضرت امام خمینی به ما نشان داد طی شود و خواسته‌ای که از مردم و مسئولان داشت محقق شود، قطعا ما به قله تمدن خواهیم رسید.

مخاطب بیانات امام خامنه‌ای عموماً مسئولان هستند، نه مردم

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنظر من مخاطب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم نیستند، زیرا مردم پایبند به عهد خود با امام راحل هستند و این موضوع را بارها به اثبات رسانده‌اند، این مسئولان هستند که مخاطب اصلی بیانات معظم‌له محسوب می‌شوند.

مردم تحت هر شرایطی پشت نظام اسلامی می‌ایستند

وی افزود: معمولاً در غالب موارد شاهد هستیم که محتوای اظهارات ما مسئولان این است که مردم پایبند به انقلاب، اهداف و آرمان‌های آن باشند و در مقابل فتنه‌های دشمن بایستند، در حالی این توصیه‌ها را ابتدا باید به خودمان داشته باشیم. زیرا مردم تحت هر شرایطی پشت نظام اسلامی می‌ایستند و این یک شعار نیست، بلکه یک واقعیت عینی است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کاری که باید توسط مسئولان انجام شود، اصلاح ساختارها و شایسته‌گزینی برای مناصب مهم کشور است، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، اگر می‌خواهید از برکات انقلاب بیش از پیش بهره‌مند شوید، انتخاب درست داشته باشید. همچنین معظم‌له اشاره داشتند وقتی ما در منطقه غرب آسیا در حال ایجاد یک تحول بنیادین تمدنی هستیم، ملت باید هشیار باشند، اگر ما خواب باشیم و تصور کنیم دشمن هم خواب است، بسیار تصور غلطی داشته‌ایم، زیرا دشمن هشیارتر از هر زمان دیگری توطئه می‌کند.

مهم‌ترین توطئه و برنامه‌ریزی دشمن تقویت سوء مدیریت‌هاست

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مهم‌ترین توطئه و برنامه‌ریزی دشمن تقویت سوء مدیریت در جمهوری اسلامی است، ما باید به این فهم برسیم که سوء مدیریت به منزله بازی کردن در زمین دشمن است، اگر بعد از گذشت 44 سال از انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی در آستانه رسیدن به قله تمدنی قرار دارد، فقط به دلیل صبوری ملت شریف ایران است.

وی با بیان اینکه آخرین گام برای رسیدن به نوک قله تمدنی کنارگذاشتن سوء مدیریت‌ها است، گفت: بیانات حضرت امام خمینی در همه زمینه‌ها باید مهم‌ترین قوه سنجش ما باشد.

انتقال تفکر مدیریتی دفاع مقدس به مسئولان وظیفه نهادهای فرهنگی است

اسحاقی درخصوص ضعف نهادهای فرهنگی برای تبیین حقایق دفاع مقدس تصریح کرد: نهادهای فرهنگی باید عملکرد رزمندگان و فرماندهان ما را به عنوان یک الگو دانش مدیریتی به مدیران ما انتقال دهند. ما رزمندگانی داشتیم که اگر می‌خواستند روی میدان مین دراز بکشند تا مسیری برای دیگر رزمندگان محیا کنند، در صورتی که لباسشان نو بود، آن را از تن جدا می‌کردند تا آسیبی نبیند، زیرا بیت‌المال آسیب می‌دید.

یاد و نام شهدا در بین مردم قطعاً زنده است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آیا این نوع نگاه به بیت‌المال در مسئولان امروز ما هم وجود دارد؟ یاد و نام شهدا در بین مردم قطعاً زنده است، اما ما موظفیم که تفکر مدیریتی فرماندهان و نوع کارکرد رزمندگان را به عملکرد خودمان تسری بدهیم، فردی مانند شهید کاوه توانست با داشتن تنها 23 سال یک لشکر را اداره کند و تمام قلوب رزمندگان با سنین مختلف را به خود جذب کند و شاهکار بیافریند؛ چنین اشخاصی هستند که دشمن برای سرشان جایزه تعیین می‌کند.

اجازه خدشه‌دار شدن اعتماد مردم را ندهیم

وی افزود: این پذیرفتنی نیست که هر ساله هفته دفاع مقدس را صرفاً گرامی بداریم و متقابلاً هیچ الگوگیری از دفاع مقدس نداشته باشیم. شخصی مانند «خاوری» هم همه ساله دفاع مقدس را مراسم می‌گرفت و برای خود «چفیه» می‌انداخت، اما هم اکنون با سیاه‌ترین پرونده اقتصادی آن سوی کره زمین زندگی می‌کند، اگر می‌خواهیم هفته دفاع مقدس را زنده نگه داریم، باید با رفتارمان این مهم را به مردم نشان دهیم و نباید اجازه دهیم که به اعتماد مردم خدشه وارد شود.

اسحاقی تصریح کرد: مردم قطعاً عملکرد قبل و بعد از «چفیه» انداختن ما در هفته دفاع مقدس را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا ببینند که آیا اظهارات ما با رفتارمان همخوانی دارد، یا خیر!

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار