چهار عنوان کتاب در حوزه انقلاب و دفاع و مقدس منتشر شد

ناشران گروه «تاریخ و جغرافیا» از میان 24 کتاب منتشر شده خود در نخستین هفته دی‌ماه، 4 عنوان را به موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دادند.
کد خبر: ۶۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ - 01January 2016

چهار عنوان کتاب در حوزه انقلاب و دفاع و مقدس منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بر اساس اطلاعات آماری سایت موسسه خانه کتاب که منطبق بر اعلام وصول آثار از سوی ناشران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در بازه زمانی سوم تا نهم دیماه 1394، از میان 24 اثر منتشر شده در گروه «تاریخ و جغرافیا» 4 عنوان به موضوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اختصاص دارد.

چهار کتاب ثبت شده در این هفته از سوی ناشران متفاوتی بودند و سه کتاب از این میان، برای نخستین بار به چاپ رسیدند.

در هفته دوم دیماه، نشر «رادمند» کتاب «انقلاب اسلامی» نوشته غلامرضا عراقی را منتشر کرد. این کتاب در 136 صفحه و در قطع ویری منتشر شده است.

«
بررسی عناصر داستانی کتاب دا» عنوان کتابی بود که از سوی نشر «فرهنگ مانا» به چاپ رسید. این کتاب نوشته سیده صدیقه رستگاری فرد است که تحلیلی از شخصیت، زمانبندی، کانون روایت، صحنه و گفتگو را در کتاب «دا» ارایه میکند.
 
کتاب «خدا بود و دیگر هیچ نبود» که مجموعه یاداشتهای شهید دکتر مصطفی چمران را در بردارد، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت انتشارات بنیاد شهید چمران به چاپ سی و سوم رسید.
 
انتشارات «سلسله» در این هفته کتابی با زیر عنوان جالب به چاپ رساند. این کتاب «صد و هفتاد و ششمین غواص» نام دارد که شامل زندگینامه، وصیتنامه و خاطرات دانشجویان شهید شهرستان فسا میشود و در زیر عنوان آن نوشته شده است: «گام به گام عملی و مستند دوستی و انس با روح یک شهید«

هرچند آمار انتشار کتابهای حوزه انقلاب و دفاع مقدس در این هفته رضایتبخش نبود اما نمیتوان از ارایه آمار «ترینها» صرفنظر کرد.

کتاب «انقلاب اسلامی» که به بهای 50هزار ریال منتشر شد، رتبه «ارزانترین» هفته را به دست آورد و «بررسی عناصر داستانی کتاب دا» هم با بهای 185 هزار ریال و 344 صفحه، «گرانترین» و «پرصفحهترین» کتاب هفته بود. رتبه کمصفحهترین کتاب هم به «خدا بود و دیگر هیچ نبود» رسید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار