معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بودجه هنر کشور 2برابر شد/ تئاتر در اولویت اول

علی مرادخانی گفت: امسال به کمک نوبخت بودجه هنر را به دو برابر افزایش دادیم و بخش اعظم آن برای تئاتر مصرف خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ - 29January 2016

بودجه هنر کشور 2برابر شد/ تئاتر در اولویت اول

به گزارش گروه فرهنگ  هنر دفاع پرس، مراسم گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تاسیس مجموعه تئاتر شهر پنجشنبه هشتم ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار اصلی این مجموعه برگزار شد.

در این مراسم که علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت پوستر اولین نمایشی که در تئاتر شهر روی صحنه رفته بود با حضور بازیگر آن، داریوش فرهنگ به نمایش درآمد. داریوش فرهنگ که 43 پیش سال به همراه گروهی به کارگردانی آربی آوانسیان در نمایش باغ آلبالو حضور داشت بیان کرد 43 سال قبل روی همین صحنه تالار اصلی نمایش باغ آلبالو را به همراه بازیگرانی چون سوسن تسلیمی، مهدی هاشمی و پرویز پورحسینی اجرا کردیم، این افتخار را داشتم که در افتتاح این مجموعه شرکت کنم.

وی یادآور شد: ما گروه تئاتری به اسم پیاده داشتیم که مرتب در این مسیر پیاده روی می کردیم و پرسه میزدیم تا اینکه دیدیم آجر به آجر ساختمان این بنا بالا می رود و خوشحال بودیم که مملکت ما صاحب تئاتر می شود.

در بخش دیگری از این مراسم که در سالن اصلی تئاتر شهر و پس از پایان اجرای نمایش رعنا به کارگردانی کوشک جلالی و تماشاگران آن برگزار میشد، پس از رونمایی از پوستر اولین نمایش تئاتر شهر از کاشیکار این مجموعه که سالها قبل کاشیهای تئاتر شهر را طراحی و ساخته بود دعوت شد تا شمعهای کیک تولد 43 سالگی این مجموعه را خاموش کند.

اصغر کاشی تراش اصفهانی با حضور روی سن تالار اصلی تئاتر شهر و تشکر از اینکه او را برای حضور در این مراسم قابل دانستهاند بیان کرد: هنر هر جوری که باشد خوب است و همیشه حرف اول را میزند.

پریسا مقتدی مدیر مجموعه تئاتر شهر نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: افتخار می کنم در روزگاری به سر میبرم که تجربه کارکردن و مسئولیت پذیرفتن در این بنای مدور را بر عهده گرفتم.

علی مرادخانی نیز در این برنامه گفت: امسال به کمک نوبخت بودجه هنر را به دو برابر افزایش دادیم و بخش اعظم آن برای تئاتر هزینه خواهد شد.

در این مراسم هنرمندانی همچون حسین مسافر آستانه، خسرو احمدی، جواد عزتی و ناصر وحدتی هم حضور داشتند. در حاشیه این مراسم تعدادی از اسناد مربوط به مراحل کاشی کاری مجموعه تئاتر شهر مربوط به سال 49 در حضور معاون هنری وزیر ارشاد و رئیس مجموعه تئاتر شهر رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها