خلیلی خبر داد:

چهار مرحله از زندگی محمد مصدق روی صحنه می‌رود

کارگردان نمایش«مصدق» گفت: این نمایش به شکل مستند چهار مرحله از زندگی محمد مصدق را به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۷۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ - 21February 2016

چهار مرحله از زندگی محمد مصدق روی صحنه می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، اصغر خلیلی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «مصدق» گفت: این نمایش به شکل مستند چهار مرحله از زندگی محمد مصدق یکی از معروفترین چهرههای سیاسی ایران را به تصویر میکشد.

وی بیان کرد: نگارش و تحقیقات نمایشنامه این اثر بیش از یک سال زمان برده است و در این مسیر اساتید صاحبنظر بسیاری آن را مطالعه و بررسی کردهاند. این نمایشنامه که تمامی شخصیتها و اتفاقات آن بر اساس واقعیتهای تاریخی است با نگاهی جامعهشناختی به بررسی رویدادهای زندگی و فعالیتهای این شخصیت میپردازد.

خلیلی خاطر نشان کرد: دکتر مصدق اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشته است مانند دوران نخست وزیری، حصر خانگی، عزل، دادگاه و رویدادهایی که هم در زندگی شخصی او و هم بر جامعهاش تاثیرگذار بوده است. ما نیز در این نمایش از زمان تلاش او برای ملی شدن نفت تا زمان مرگاش را به تصویر میکشیم.

وی اظهار کرد: نمایشنامه ۱۷ شخصیت اصلی دارد و در کنار آنها کاراکترهای دیگری نیز حضور دارند که قصه را پیش میبرند. در واقع نمایش ۴۵ بازیگر دارد که اسامی آنها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

محمد مصدق معروف به دکتر مصدق، سیاستمدار، حقوقدان، نماینده چند دوره مجلس شورای ملی و دو دوره نخستوزیر ایران بود. او نخستین دولتمرد خاورمیانه بود که با اجرایی کردن اندیشه ملی شدن صنعت نفت پرچم مبارزه اقتصادی با قدرتهای استعماری را برافراشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار