امیر پوردستان در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد

نقش سرلشکر سلیمی در ساماندهی عناصر انقلابی ارتش و حل بحران کردستان

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تلاش های سرلشکر سلیمی در ساماندهی نیروهای انقلابی ارتش گفت: این امر سبب شد که وقتی ضد انقلاب، هجوم بی امانی را به کردستان آغاز کرده بود، ارتش بتواند در آنجا به رسالت خودش عمل کند.
کد خبر: ۶۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ - 02February 2016

نقش سرلشکر سلیمی در ساماندهی عناصر انقلابی ارتش و حل بحران کردستان

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکر سرلشکر سلیمی درباره ویژگیهای فردی آن مرحوم به خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس گفت: سرلشکر سلیمی یکی از افسران انقلابی، شجاع و متدین و سرباز واقعی ولایت بود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که گروهکها شعار انحلال ارتش را سر میدادند مرحوم سلیمی جزو اولین نفراتی بود که در ستاد ارتش نیروهای انقلابی ارتش را شناسایی و ساماندهی و آنها را ملزم به حفاظت از تاسیسات و تجهیزات ارتش کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در دوران جنگ تحمیلی، حضرت آیتالله خامنهای از طرف حضرت امام خمینی(ره) بهعنوان نماینده امام در ارتش منصوب شدند و از آن روز سرلشکر سلیمی در کنار مقام معظم رهبری فعالیتهای ساماندهی ارتش را دنبال کرد، و ما دیدیم که شکلدهی نیروهای انقلابی ارتش سبب شد که وقتی ضد انقلاب، هجوم بی امانی را به کردستان آغاز کرده بود، ارتش بتواند در آنجا به رسالت خودش عمل کند.

امیر پوردستان اضافه کرد: با شروع جنگ تحمیلی، امیر سرلشکر سلیمی در کنار شهید چمران جزو اولین نفراتی بود که ستاد جنگهای نامنظم را ساماندهی کردند و در شرایطی که بخش عمدهای از نیروی زمینی ارتش در کردستان درگیر بود، و سپاه نیز هنوز سازمان رزم واقعی خودش را پیدا نکرده بود، ستاد جنگهای نامنظم با هدایت شهید چمران و ریاست سرلشکر سلیمی توانست به رسالت و مسئولیت خود به شایستگی عمل کند و جوانان انقلابی منطقه را ساماندهی میکرد؛ که همین نیروها توانستند جلوی هجوم اولیه یگانهای بعث عراق را بگیرند.

وی گفت: سرلشکر سلیمی در هر مسئولیتی که بود چه در ستاد جنگهای نامنظم، چه در وزارت دفاع و چه در منصب فرماندهی کل ارتش و سپس مشاورت فرماندهی معظم کل قوا انسان اثرگذاری بود و تلاش بسیاری داشت که دانستهها و تجربیات بسیار والا و ارزندهای را که داشت، به جوانان منتقل کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: مرحوم سلیمی سرباز واقعی ولی امر مسلمین بود و تدین و اخلاصش در انجام وظایف سبب شد که جمع کثیری از دوستداران و همرزمانش در مراسم تشییع ایشان حضور یابند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار