در کتاب «با گروتفسکی: تئاتر فقط یک فرم است»؛

پیتر بروک نظریات تئاتری گروتفسکی را تحلیل می‌کند

در کتاب «با گروتفسکی: تئاتر فقط یک فرم است» یادداشت‌ها، مقالات و گفت‌وگوهایی از بروک در تحلیل نظریات تئاتری گروتفسکی درج شده است.
کد خبر: ۷۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ - 23February 2016

پیتر بروک نظریات تئاتری گروتفسکی را تحلیل می‌کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «با گروتفسکی: تئاتر فقط یک فرم است» نوشته پیتر بروک و گردآوری و ویراستاری گئورگ بانو، گژگوژ ژوکوفسکی و پل آلن، با ترجمه محمدرضا علیاکبری از سوی نشر بیدگل در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

«گروتفسکی»، «تئاتر مقدس»، «مقدمهای بر فیلم آکروپولیس»، «آرتو و پازل بزرگ»، «مقدمهای بر فیلم با یرژی گروتفسکی. نینادوکا 1980»، «نامهای درباره پروژه درام عینی»، «گروتفسکی، هنر به عنوان وسیله»، «کاملا حساس؛ مصاحبه کریستف دوماگالیک با پیتر بروک»، «شهید و قصهگو»، «گروتفسکی اینچنین بود»، «رفتن به فراسوی تئاتر: مصاحبه ماریا ژماژ ــ کوژانویچ با پیتر بروک»، «کیفیت و مهارت»، «سخنرانی افتتاحیه کنفرانس به سوی ماهیت انسان»، «تئاتر عرصهای برای زندگی است؛ مصاحبه دوبروچنا راتاژاکووا با پیتر بروک» و «ضمیمه: گفتوگویی میان پیتر بروک و یرژی گروتفسکی با حضور گئورگ بانو» بخشهای مختلف این کتاب است.

بخشی از یادداشت ویراستاران کتاب به این شرح است: «در زندگینامه پیتر بروک که در آن مهمترین چهرههای زندگیاش را به تصویر کشیده است، گروتفسکی حضور ندارد. بدون شک دلیل این غیبت، اهمیت زیادی است که گروتفسکی برای پیتر بروک داشته. ارتباط میان آنها برای هر دو سرنوشتساز بوده است. ما گمان کردیم تا با گردآوری مطالبی که پیتر بروک در آنها به گروتفسکی و اندیشههای او پرداخته است، بتوانیم این فصل نانوشته از خاطرات وی را بازیابی کنیم.»

«با گروتفسکی» یازدهمین جلد از مجموعه «تئاتر: نظریه و اجرا» است که با دبیری علیاکبر علیزاد در نشر بیدگل منتشر میشود. «دراماتورژی چیست؟ دراماتورژ کیست؟»، «ویوپوینت: راهنمای عملی روش ویوپوینت و کامپوزیشن»، «پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر»، «شکسپیر معاصر ما» و «9 گفتوگو با روبرتو چولی در باب بداهه پردازی» نام شماری دیگر از کتابهای منتشر شده این مجموعه است.

«با گروتفسکی: تئاتر فقط یک فرم است» نوشته پیتر بروک و ترجمه محمدرضا علیاکبری با شمارگان هزار نسخه، 126 صفحه و بهای 10 هزار تومان از سوی نشر بیدگل روانه کتابفروشیها شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار