مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انتظارات زیادی از صدا و سیما داریم/ در مدیریتی که برای مدافعان حرم فیلم نمی‌سازد تردید است

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: مدیریت جدید سازمان صدا و سیما باید مقداری تحول، جسارت و باور نسبت به نسل جوان داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ - 28July 2016

انتظارات زیادی از صدا و سیما داریم/ در مدیریتی که برای مدافعان حرم فیلم نمی‌سازد تردید است

«محمدحسین نیرومند» مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اتفاقات اخیر «برنامه تلویزیونی ثریا» گفت: مدیران سازمان صدا و سیما فکر میکنند که کار تولید فرهنگ، کالای فرهنگی و برنامههای فرهنگی را آنها انجام میدهند؛ در صورتی که تهیهکنندهها، فیلمسازان و مجریان این کار را انجام میدهند؛ آنها هستند که تفکر و اندیشههای خودشان را ترویج میدهند.

وی افزود: اگر مدیری بخواهد در صدا و سیما کار کند و تاثیرگذار باشد باید از طریق برنامهسازان و تهیهکنندهها این کار را انجام دهد. سالهاست مدیران صدا و سیمای جمهوری اسلامی از اهمیت برنامهسازان در این مجموعه غافل هستند.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد: در حوزه فرهنگ اگر تهیهکننده یا کارگردان به آنچه میگوید باور نداشته باشد همین وضعیتی میشود که صدا و سیما تا به امروز داشته است. امروز که عدهای از جوانان آمدهاند و به آنچه درباره انقلاب میگویند باور دارند و پای کار انقلاب هستند و اتفاقاً برنامهسازی و ارتباط با مخاطب را به خوبی میشناسند، مورد بی سلیقگی قرار میگیرند.

نیرومند اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب خیلی کم به برنامهای از تلویزیون توجه، عنایت و ابراز علاقه داشتهاند؛ هنوز چند ماه از ابراز علاقه ایشان نسبت به برنامه ثریا نگذشته است که فشارهای شدیدی برای تعطیلی شدن این برنامه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از همه مسئولین کشور بهتر مسئله فرهنگ را میشناسند، تاکید کرد: اگر قرار باشد برنامه ثریا حذف شود، مشخص میشود که مدیران سازمان با آرمانهای اساسی جمهوری اسلامی خیلی فاصله دارند.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: بخش عمده مدیرانی که دوباره به سیما برگشتند تا در حوزه فیلم، سریال و برنامههای تلویزیونی فعالیت کنند؛ این آدمها اگر میخواستند کاری کنند، چند سال پیش انجام داده بودند.

نیرومند گفت: مدیریت جدید باید مقداری تحول، جسارت و باور نسبت به نسل جوان داشته باشد. تحولات اخیر سازمان صدا و سیما به این دلیل بود که ساختار چیده شده پیشین نمیتوانست اندیشههای انقلابی و نیاز امروز ما را در رسانه عملیاتی کند. امروز رسانه ملی به مقداری جسارت و تحول نیاز دارد.

وی تأکید کرد: از رئیس فعلی سازمان بهعنوان شخصی انقلابی انتظارات زیادی داریم. اتفاقات اخیر زنگ خطری بود که خیلی زود زده شد؛ تا متوجه اشتباهات شویم. در مدیریتِ رسانهای که جرأت نمیکند درباره مدافعان حرم و مباحث هستهای یک فیلم و سریال تولید کند، جای تردید است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار