بازگشت یوسف‌های روح‌الله/ 10

آزاده‌ای که 16 سال پس از شهادت با پیکر سالم به میهن بازگشت

محمدرضا شفیعی از رزمندگان لشکر 17 قم، آزاده شهیدی است که 16 سال پس از شهادت در اسارت، درحالی به میهن اسلامی بازگشت که پیکرش سالم بود.
کد خبر: ۹۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ - 16August 2016

آزاده‌ای که 16 سال پس از شهادت با پیکر سالم به میهن بازگشت

به گزارش دفاع پرس از قم، شهید محمدرضا شفیعی ازجمله اسناد متقن و تردیدناپذیر حقانیت راه و مرام شهدای ایرانی در هشت سال دفاع مقدس است؛ که هیچ خدشهای در آن راه ندارد.

این شهید بزرگوار، در شب عملیات کربلای 4 با اصابت تیر به ناحیه شکم مجروح میشود و چون همرزمش نتوانسته بود او را به عقب برگرداند، به دست عراقیها اسیر میشود؛ 11 روز در اسارت بوده و در نهایت به دلیل جراحتش در اسارتگاه بعثیون به شهادت رسیده و همانجا دفنش میکنند.

در سال 81 بعد از گذشت 16 سال، پیکر محمدرضا را سالم از خاک در آورده بودند. صدام گفته بود این جنازه نباید به این شکل به ایران برود. پیکر پاک محمد رضا را سه ماه در آفتاب گذاشتند تا شناسایی نشود، ولی جسد سالم مانده بود. حتی روی جسد پودر مخصوص تخریب جسد ریختند؛ که خاصیتش این بود که استخوانهای جسد هم از بین میرفت؛ ولی باز هم جسد سالم مانده بود. وقتی گروه تفحص جنازه محمدرضا را دریافت میکردند، سرهنگ عراقی که در آنجا حضور داشته گریه میکرده و گفته: ما چه افرادی را کشتیم!

به گفته مادر بزرگوار شهید، راز سالم ماندن ایشان در چهار چیز بود: انس با نماز شب و مداومت بر غسل جمعه، قرائت زیارت عاشورا و مالیدن اشک چشم در روضه اباعبدالله بر سر و بدن.

شهید محمدرضا شفیعی در سال 81 در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد. در طول ایام سال، گروههای زیادی از زائران داخلی و خارجی بر مزار این شهید و دیگر شهدای شاخص دفاع مقدس در گلزار شهدای قم حضور یافته و ادای احترام می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها