حجت‌الاسلام ماندگاری:

وظیفه مداحان یاری کردن مخاطبان برای قبولی در کنکور الهی است

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: باید با فرهنگ شهادت زندگی کنیم و با این فرهنگ زیستن نیازی به جبهه و جنگ ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰ - 25January 2014

وظیفه مداحان یاری کردن مخاطبان برای قبولی در کنکور الهی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین "محمد مهدی ماندگاری" در اولین یادواره مداحان شهید و ایثارگر استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با اشاره به انتظار امام حسین(ع) و شهدای مداح از ذاکرین گفت: ما باید با فرهنگ شهادت زندگی کنیم و با این فرهنگ زیستن نیازی به جبهه و جنگ ندارد.

وی افزود: یکی از ویژگیهای بارز این نوع زیستن این است که همه قشرهای جامعه چه زن و چه مرد و چه کودک و بزرگ میتوانند اینگونه و با این فرهنگ زندگی کنند.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به شور کربلا و حب امام حسین(ع) در جامعه جهانی تصریح کرد: مداحان در ایجاد شور حسینی چه در انقلاب و چه در زمان حال نقش بسزایی داشتند و دارند و باید ادامه دهنده راه شهدای مداح و امام حسین علیه السلام باشند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: وظیفه اصلی مداحان و روایتگران از دید شهدای مداح و امام حسین(ع)، یاری کردن مخاطبان خود برای قبولی در کنکور محبت الهی است.

وی، الزامات رسیدن به هدف اصلی زندگی و رسیدن به خدا را در پاسخ به چهار سؤال کنکور محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد و تاکید کرد: چهارسؤال کنکور محبت عبارتند از اینکه؛ آیا امام حسین(ع) را دوست داریم؟ آیا امام حسین(ع) را از محبوبهای حرام بیشتر دوست داریم؟ آیا امام حسین(ع) را بیشتر از محبوبهای حلال دوست داریم؟ و آیا امام را بیشتر از خودمان دوست داریم؟

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: زمانی که به این ۴ سوال اصلی با صداقت پاسخ دادیم و برای دستیابی به نتیجه مطلوب هر یک از این سوالات تلاش کردیم آنگاه میتوانیم بگوییم که فقط حب و مهر خدا و امام حسین(ع) را در سینه خود داریم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: شور و شعور دو بال پرواز برای رسیدن به اوج بندگی هستند که بدون هر یک از این دو ویژگی پرواز کردن و رسیدن به اوج ممکن نیست و مداحان ما باید این اصل را به مردم و مخاطبان خود بازگو کنند.

وی، به گام به گام بودن نقشههای شیطان برای انسان اشاره کرد و گفت: ما باید مراقب گامهای شیطان برای گمراه کردن و دوری از راه و روش پیشوایان دینمان باشیم.

نظر شما
پربیننده ها