آخرین اخبار حمله به رهبر شیعیان نیجریه

معاون رهبر شیعیان نیجریه کشته شد/ اخبار تاییدنشده از بازداشت شیخ زکزاکی + عکس

همزمان با اعتراضات مردمی به حمله ارتش نیجریه به رهبر شیعیان این کشور، منابع مطلع می‌گویند که معاون و پزشک «شیخ زکزاکی» کشته شده‌اند.
کد خبر: ۶۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ - 13December 2015

معاون رهبر شیعیان نیجریه کشته شد/ اخبار تاییدنشده از بازداشت شیخ زکزاکی + عکس

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، در حمله بامداد امروز یکشنبه نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» چندین نفر از نزدیکان شیخ زکزاکی کشته شدند.

شاهدان عینی در شهر زاریا به گروه بینالملل فارس گفتند که «شیخ محمود محمد توری» و احتمالا دکتر «مصطفی»، به ترتیب معاون و پزشک شیخ زکزاکی در این حمله جان خود را از دست دادهاند.


شیخ محمد محمود توری

 

منابع مطلع هنوز کشته شدن دکتر مصطفی را تایید نکردهاند؛ هر چند که برخی منابع دیگر گفتهاند که او نیز کشته شده است.

یک عضو گروه موسوم به کمیسیون اسلامی حقوق بشر کشته شدن «محمد توری» از اعضای ارشد جنبش اسلامی نیجریه و معاون شیخ «زکزاکی» را تایید کرد.

همچنین برخی منابع خبری اعلام کردهاند که ارتش نیجریه اقدام به آتشزدن منزل شیخ زکزاکی کرده و با تخریب بخش زیادی از خانه، شماری از افراد همراه شیخ را کشته و شیخ زکزاکی را بازداشت کرده است.

منابع نزدیک در نیجریه هنوز خبر بازداشت شیخ را تأیید نکردهاند.

 در جریان درگیریهای شب گذشته دستکم 10 نفر از حامیان شیخ زکزاکی که برای جلوگیری از ورود نیروهای نظامی اطراف محل اقامت وی حلقه انسانی تشکیل داده بودند، به ضرب گلوله نظامیان شهید شدهاند.

گفته میشود که بر اثر این حمله که با پرتاب مواد منفجره نیز همراه بوده، بخشی از ساختمان محل اقامت شیخ زکزاکی تخریب شده است.

 


اعتراض مردم به محاصره خانه شیخ زکزاکی


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار