بازرس ویژه پلیس نیجریه اعلام کرد؛

شیخ «زکزاکی» در بیمارستان بستری است/ امکان دسترسی به وی وجود ندارد

بازرس ویژه پلیس نیجریه با بیان اینکه رهبر شیعیان نیجریه در بازداشت پلیس است، گفت: زکزاکی در یکی از مراکز پزشکی نیجریه بستری و امکان دسترسی به وی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ - 22December 2015

شیخ «زکزاکی» در بیمارستان بستری است/ امکان دسترسی به وی وجود ندارد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «سالامون آراسه» درخصوص سرنوشت رهبر جنبش اسلامی نیجریه اظهار داشت: «شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی» در بازداشت پلیس است و هم اکنون در یکی از بیمارستانهای نیجریه تحت درمان قرار دارد.

بازرس ویژه پلیس نیجریه در پاسخ به درخواست یکی از اعضای «مجلس اعلای اسلامی» نیجریه برای دیدار با شیخ «زکزاکی» گفت: تا زمان معالجه شیخ، هیچکس نمیتواند به او دسترسی داشته باشد.

وی تاکید کرد: هیچ خطری، جان شیخ «زکزاکی» را تهدید نمیکند و روند معالجات وی بخوبی در حال انجام است.

نیروهای ارتش نیجریه در تاریخ 22 آذر به منزل شیخ «زکزاکی»، روحانی عالیرتبه شیعه در شهر «زاریا» واقع در ایالت شمالی «کادونا» یورش برده و وی را دستگیر کردند؛ نیروهای ارتش بعد از دستگیری شیخ خانه وی را به آتش کشیده و بخشهایی از آن را تخریب، و بهسوی حاضران در منزل تیراندازی کردند، که طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

با توجه به اینکه «نیجریه» روابط بسیار متمایزی با رژیم صهیونیستی از جهت هماهنگی امنیتی  در سطح بالا و کمکهای ارائه شده توسط این رژیم به «نیجریه» دارد، احتمال میرود رژیم صهیونیستی در این حمله دست داشته باشد.

شیخ «زکزاکی» بارها انتقادات شدید اللحنی نسبت به دولت «نیجریه» به دلیل روابط با «رژیم صهیونیستی» و تبادل اطلاعات با یکدیگر داشته است که این موضوع، خشم شدید دولت و دستگاههای امنیتی «نیجریه» را نسبت به ایشان به دنبال داشته است. طی سال گذشته، راهپیمای شیعیان جنبش اسلامی در روز جهانی قدس در معرض آتش نیروهای امنیتی «نیجریه» قرار گرفت که اقدام به تعقیب تظاهرکنندگان و گلوله باران مستقیم آنها کردند به گونه ای که منجر به شهادت 33 تن و زخمی شدن دهها نفر شد.

سه تن از شهدای این حادثه از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه بودند؛ شیخ زکزاکی مجموعا دارای نه فرزند است که هفت نفر آنها پسر و دو نفرشان دختر بودهاست؛ سه پسر او در راهپیمایی روز قدس سال گذشته به ضرب گلوله پلیس به شهادت رسیدند و سه پسر دیگر وی نیز در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه «بقیة الله» شهید شدند.

در حال حاضر از نه فرزند شیخ یک پسر به نام «محمد» و دو دختر به نامهای دکتر «نصیبه» و «سهیلا» زنده هستند. در ضمن «زینت ابراهیم» همسر شیخ نیز در حمله 22 آذر ارتش نیجریه مجروح شده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار