کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای خواستار شد

احضار سفیر نیجریه به وزارت امور خارجه و اعلام اعتراض شدید ایران به کشتار شیعیان این کشور

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه خواستار احضار سفیر نیجریه توسط وزارت امور خارجه و اعلام اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام شد.
کد خبر: ۶۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ - 14December 2015

احضار سفیر نیجریه به وزارت امور خارجه و اعلام اعتراض شدید ایران به کشتار شیعیان این کشور

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه بیانیهای صادر کرد.

متن بیانیه به  شرح زیر است:

خبر تاسفبار کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه توسط ارتش و حاکمیت آن کشور احساسات میلیونها انسان آگاه بهویژه مسلمانان را در سراسر جهان جریحهدار کرد.

چنین رفتارهایی بیانگر اوج بیتدبیری نهادهای حاکمیتی در اداره و مدیریت یک کشور است و بدون شک این اقدام در شرایط کنونی که جهان اسلام شاهد به خون غلطیدن خواهران و برادران خود بهدست جریانهای تروریستی، تفکیری و سلفی است کمک و همراهی با تروریسم بین الملل معنا میشود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی از وزارت امور خارجه میخواهد علاوه بر فرا خواندن سفیر کشور نیجریه و اعلام اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام مغایر با حقوق اولیه انسانها از طریق سازمان ملل و محافل حقوق بشری موضوع را پیگیری کند.

جمهوری اسلامی ایران دفاع از مردم مظلوم نیجریه و دانشمندان محترم مسلمان آن کشور به ویژه جناب آقای شیخ محمد ابراهیم زاکزاکی را وظیفه خود دانسته و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها