آیت‌الله مکارم شیرازی کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: رهبر شیعیان کشور نیجریه باید هر چه سریع‌تر آزاد شده و عوامل جنایت به شهادت رساندن مردم شیعه این کشور نیز شناسایی و محاکمه شوند.
کد خبر: ۶۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 16December 2015

آیت‌الله مکارم شیرازی کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: در حادثهای که به تازگی در کشور نیجریه شاهد بودیم ارتش این کشور با تمام توان خود بر روی مردمی سلاح کشید که هیچ اسلحهای در دست نداشتند و به کسی حمله نکرده بودند.

وی ادامه داد: گناه مردم شیعه نیجریه آن بود که در روز اربعین حسینی راهپیمایی چندین میلیون نفری با علاقهمندی به اهل بیت و امام حسین(ع) انجام دادند که این حرکت در آرامش کامل برگزار شده بود.

وی تاکید کرد: آیا انجام اینگونه برنامههای مذهبی باید دلیلی بشود که عده ای بر روی مردم بی گناه آتش بگشایند و علامه زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را مجروح و زندانی کنند؟ حتی برخی بستگان او را شهید کردهاند و در سال گذشته نیز در یک زمان سه فرزند علامه زکزاکی را به شهادت رسانده بودند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: برای همدردی با مردم مسلمان نیجریه باید در جهان اسلام عزای عمومی اعلام شود و جلسه ای نیز برای بررسی موضوع در سازمان کنفرانس اسلامی برگزار شود.

وی ادامه داد: آیا سازمان کنفرانس اسلامی نباید در مورد چنین موضوع مهمی تشکیل جلسه دهد و از دولت نیجریه توضیح بخواهد؟

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ما از سیاست یک و بام و دو هوای کسانی که از مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی انتقاد داریم و باید ببینیم که برخی مجمع های جهانی که پس از حادثه تروریستی پاریس آن همه واکنش نشان دادند در قبال جنایتی که در نیجریه رخ داد چه عکسالعملی نشان خواهند داد؟

وی تاکید کرد: قتل افراد بیگناه در هر کجا واقع شود امری محکوم است؛ اما مگر خون اروپاییان از مسلمانان رنگینتر است؟

آیت الله مکارم شیرازی، گروه بوکوحرام را دشمن اصلی ملت نیجریه ذکر کرد و افزود: این گروه به انواع سلاحها مسلح است و جنایتهای بسیاری را مرتکب شده است؛ که هیچکدام از آنها را شیعیان آرام و علاقهمند به کشور نیجریه انجام نداده اند.

وی ابراز داشت: یقین داریم که خون افراد بیگناهی که در نیجریه ریخته شد در عاقبت دامان جنایتکاران در صحنه و پشت صحنه را خواهد گرفت.

ارتش نیجریه روز شنبه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها تن را به شهادت رساند.

نظر شما
پربیننده ها