برای روز چهارشنبه؛

تجمع اعتراض‌آمیز علیه کشتار شیعیان نیجریه مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار می شود

هماهنگ‌کننده طلاب نیجریه در حوزه جامعة المصطفی(ع) از برپایی تجمع اعتراض‌آمیز به کشتار شیعیان این کشور مقابل سفارت نیجریه در تهران خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸ - 14December 2015

تجمع اعتراض‌آمیز علیه کشتار شیعیان نیجریه مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار می شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمد سالم» هماهنگ کننده طلاب نیجریه در حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) العالمیه در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم از برپایی تجمع اعتراض آمیز مقابل سفارت نیجریه در تهران خبر داد.

وی اعلام کرد قرار بر این بود که این تجمع اعتراض آمیز پیشتر و تنها با حضور طلاب نیجریه برگزار شود اما با اعلام تمایل طلاب سایر کشورها و مردم برای حضور در این اقدام اعتراض آمیز موعد آن به روز چهارشنبه هفته جاری تغییر یافت.

او خبر داد تجمع اعتراض آمیز به حمله ارتش نیجریه به حسینیه و منزل شخصی رهبر شیعیان این کشور که به شهادت و زخمی شدن بیش از 300 نفر انجامید، صبح روز چهارشنبه مقابل سفارت نیجریه در تهران برگزار خواهد شد و تمامی علاقهمندان میتوانند در آن مشارکت داشته باشند.

منابع خبری پیشتر از به شهادت رسیدن چندین تن از علمای برجسته شیعه در نیجریه بهدست ارتش این کشور گزارش داده بودند.

ابراهیم موسی، رئیس انجمن رسانهای جنبش اسلامی در نیجریه با انتشار بیانیهای خبر این کشتار را اعلام کرد.

این در حالیست که یکی از پسران شیخ که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده است که وی و همسرش هنوز زنده هستند، با این حال صاحارا ریپورترز نمیتواند بهصورت مستقل این موضوع را تأیید کند.

موسی همچنین گفته است که ارتش نیجریه مراکز این جنبش و نیز محل اقامت شیخ را تخریب کرده است؛ بهگفته وی هنوز محل اقامت شیخ مشخص نیست. موسی و یکی دیگر از اعضای این گروه شیعی که خواست نامش فاش نشود، گفتهاند نیروهای ارتش نیجریه بیملاحظه، اقدام به کشتار اعضای شیعه در مراکز آن در زاریه کردهاند. آنها گفتهاند سربازان برخی از چهرههای برجسته گروه مرکز کانو، شیخ محمد توری، مصطفی سعید، ابراهیم عثمان و نیز جمیه جیلیا عضو برجسته زن این گروه را به قتل رساندهاند.

بر اساس بیانیه موسی، «کشتار در سه نقطه متفاوت که شامل محل اقامت رهبر این جنبش در گیالسو، حسینیه بقیة الله(عج) در GRA و دار الرحمن در جاده زاریه به جوس» قرار داشت صورت گرفته و بسیاری نیز کشته شدهاند.

ارتش نیجریه به منزل ابراهیم الزکزاکی، روحانی عالیرتبه شیعه، یورش بردند و وی را دستگیر کردند.

نیروهای ارتش نیجریه بعد از دستگیری الزکزاکی خانه وی را به آتش کشیدند و بخشهایی از آن را تخریب کردند و بهسوی حاضران در منزل تیراندازی کردند که طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار