ابو شریف در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

رمز پیروزی انتفاضه قدس، اتحاد گروه‌های فلسطینی است/ لزوم حمایت همه جانبه از انتفاضه

نماینده جنبش جهاد گفت: اگر همه گروه‌های فلسطینی باهم متحد شوند و برنامه سیاسی و دفاعی واحدی در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس وضع کنند، در این صورت می‌توانند «مسجد الاقصی» را آزاد، شهرک‌سازی‌ها را متوقف و شهرک‌نشینان را از «کرانه باختری» و سایر مناطق فلسطین بیرون کنند.
کد خبر: ۶۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴ - 21December 2015

رمز پیروزی انتفاضه قدس، اتحاد گروه‌های فلسطینی است/ لزوم حمایت همه جانبه از انتفاضه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، خروش مردمی فلسطینیان علیه جنایتهای رژیم صهیونیستی از اول اکتبرسالجاری با اجرای عملیات شهادتطلبانه یک نوجوان فلسطینی بهنام «مهند شفیق حلبی» 19ساله در شهر «قدس» اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گردید؛ این قیام تازه فلسطینیها علیه رژیم غاصب صهیونیستی به انتفاضه سوم یا «انتفاضه قدس» معروف شده است.

انتفاضه قدس صهیونیستها را سردرگم کرده است، برخی از آنها از بیم جان خود و وحشتی که به آنها دست داده از خانههای خود بیرون نمیآیند، سر کار نمیروند، کودکان خود را به کودکستان و مدرسه نمیبرند و برخی از صهیونیستها نیز به مکانهایی که گمان میکنند امن تر است، مهاجرت میکنند.

انتفاضه قدس امروز وارد هشتاد و دومین روز خود شده است؛ درگیریها همچنان میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در بخشهای مختلف فلسطین اشغالی در راستای تحقق اهداف آنها و توقف طرح نامشروع تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی ادامه دارد.

چاقو زدن، زیر گرفتن و پرتاب سنگ و تظاهرات به شکل روزافزونی در همه جغرافیای سرزمین اشغالی منتشر شده و دولت بنیامین نتانیاهو را وادار به اجرای تدابیر بی سابقهای کرده است؛ دولت از نیروهای احتیاط ارتش برای کمک به نیروهای پلیس در محاصره مناطقی در قدس و دیگر شهرها و جدا کردن آنها از محیط شان دعوت کردهاست، ایستهای بازرسی پلیس در جادهها و ورودیهای شهرها و مناطق را افزایش دادهاست و  گردانهای ارتش در امتداد خط حائل مستقر کردهاست.

در همین راستا ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس با اشاره به اینکه پیروزی انتفاضه قدس مشروط به وجود توافق ملی بین فلسطینیها و حمایت این انتفاضه از بیرون فلسطین است، اظهار داشت: متاسفانه پشتیبانی این انتفاضه از خارج خیلی ضعیف است و افرادی هم هستند که تلاش میکنند، انتفاضه را کوچکتر جلوه دهند. حتی این قیام مردمی فلسطینیها را عملیات تروریستی ضد رژیم اشغالگر قدس تلقی میکنند.

نماینده جنبش جهاد در ادامه گفت: این طیف از افراد سعی میکنند ارزش مقدسات اسلامی موجود در فلسطین را پایین بیاورند که این وضعیت در داخل اراضی فلسطین اشغالی خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه یک توافق شبهعام بین کلیه گروههای فلسطینی حاکم است، افزود: متاسفانه مواضع حکومت خودگردان فلسطین نسبت به این انتفاضه مواضع واضح و صریحی نیست! این عدم شفافیت در مواضع نظام سلطه باعث کاهش قدرت انتفاضه قدس میشود. اگر یک اجماع سیاسی در بین کلیه گروههای فلسطینی و رهبران آن صورت گیرد، توان انتفاضه افزایش پیدا میکند و در این صورت ما میتوانیم اهداف عاقلانهای را مطرح و به آن برسیم.

ابو شریف تصریح کرد: اگر کلیه گروههای فلسطینی متحد شوند و برنامه سیاسی و دفاعی واحدی در رویارویی با رژیم اشغالگر وضع کنند و در راستای متحد کردن امت عربی و اسلامی گام بر دارند، میتوانند «مسجد الاقصی» را آزاد، شهرکسازی صهیونیستها را متوقف و شهرکنشینان را از «کرانه باختری» و سایر مناطق فلسطین بیرون کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با بیان اینکه اتحاد گروههای فلسطینی رمز پیروزی این انتفاضه است، خاطر نشان کرد: ملت فلسطین اسلحه، تانک و جنگنده ندارند، آنچه که این ملت از آن برخوردار است، این است که به حق بودن خود در این اراضی ایمان دارند، ملت فلسطین از عزم و اراده قوی بهرمنده است. آنها بدون سپر در مقابل گلوله و ظلم رژیم صهیونیستی ایستادگی میکنند، یعنی در واقع حق مقابل ظلم صهیونیستها میایستد. فلسطینیها بوسیله حق بودن خود پیروز میشوند و حتی بوسیله آن صهیونیستها هراسان کرده و میکنند.

ابو شریف با طرح این سوال که چرا ملت فلسطین از عملیات تروریستی صهیونیستها نمیترسند؟ بیان داشت: چون آنها طرفدار حق هستند و این سرزمین، سرزمین مادری آنها است. بیش از هشتاد درصد از صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی به دنیا نیامدهاند، آنها از مناطق دیگری به خاطر اینکه فلسطین مکان مناسبی برای زندگی کردن است، به اینجا مهاجرت کردهاند.

وی در ادامه به عملیاتهای استشهادی جوانان فلسطینی اشاره کرد و گفت: حمله به صهیونیستها با سلاح سرد  و ماشین حداقل کاری است که جوانان فلسطینی علیه صهیونیستها انجام میدهند و بدینوسیله ترس و وحشت را به جان آنها انداختهاند، همانطور که خداوند در قرآن فرمودهاند: «فأتاهم الله من حیث لم یحتسبوا و قذف فی قلوبهم الرعب» ( و خدا از آنجایی که تصور نمیکردند برآنان در آمد و در دلهایشان بیم افکند). این وحشت و ترسی که در دل صهیونیستها افکنده شده است، ناشی از نیروی ایمانی است که در میان فلسطینیها وجود دارد.

نظر شما
پربیننده ها