آخرین اخبار انتفاضه قدس؛

شمار شهدای انتفاضه قدس به 137 نفر رسید/ زخمی شدن 115 فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای انتفاضه قدس به 137 تن و تعداد مجروحان به بیش از 15 هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ - 26December 2015

شمار شهدای انتفاضه قدس به 137 نفر رسید/ زخمی شدن 115 فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وزارت "بهداشت" فلسطین امروز شنبه طی گزارشی اعلام کرد، تعداد شهدای انتفاضه قدس که از اول اکتبر سال جاری شروع شده، به 137 نفر رسید که در بین شهدا 26 کودک و 7 زن نیز دیده میشود.

در گزارش وزارت بهداشت فلسطین تعداد مجروحان این انتفاضه از مرز 15 هزار نفر گذشته است؛ 4 هزار و 500 نفر از آنها با گلوله جنگی و پلاستیکی مجروح شدهاند.

** زخمی شدن 115 فلسطینی در درگیریهای کرانه باختری

از سوی دیگر سازمان "هلال احمر" فلسطین نیز اعلام کرد: در پی وقوع درگیریها بین نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در تعدادی از مناطق کرانه باختری، حدود 115 فلسطینی به ضرب گلوله جنگی نظامیان اشغالگر زخمی یا بر اثر استنشاق گاز آشک آور دچار حالت خفگی شدند.

لازم به ذکر است؛ شهرهای مختلف کرانه باختری، قدس اشغالی و غزه دیروز جمعه شاهد تداوم درگیریها میان جوانان فلسطینی و نظامیان ارتش صهیونیستی بود.

«انتفاضه قدس» از اول اکتبر با اجرای عملیات شهادتطلبانه یک نوجوان فلسطینی بهنام «مهند شفیق حلبی» (19ساله) در قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گردید.

انتفاضه جدید فلسطینیها صهیونیستها را سردرگم کرده است، برخی از صهیونیستها از بیم جان خود و وحشتی که به آنها دست داده از خانههای خود بیرون نمیآیند، سر کار نمیروند، کودکان خود را به کودکستان و مدرسه نمیبرند. برخی از آنها نیز به مکانهایی که گمان میکنند امنتر است، مهاجرت میکنند.

نظر شما
پربیننده ها