از سوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام شد؛

129 شهید و بیش از 15 هزار مجروح از آغاز انتفاضه قدس تاکنون

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 129 فلسطینی و مجروح شدن بیش از 15 هزار نفر دیگر در جریان انتفاضه قدس خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ - 22December 2015

129 شهید و بیش از 15 هزار مجروح از آغاز انتفاضه قدس تاکنون

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از «فلسطین الان»، وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیهای اعلام کرد: از آغاز انتفاضه قدس تاکنون 129 فلسطینی شهید شدهاند که 26 نفر از شهدا کودک و 6 تن دیگر زن میباشند؛ 15 هزار و 78 نفر دیگر هم در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست مجروح شدهاند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، 1663 نفر از این مجروحان به ضرب گلوله جنگی، 1145 نفر به ضرب گلولههای مشقی و 1906 نفر به ضرب گلولههای فلزی مورد اصابت قرار گرفتهاند.

علاوه بر این، در میان مجروحان انتفاضه قدس، 355 نفر در اثر ضرب و شتم توسط نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست دچار شکستگی شده و 38 نفر دیگر هم در جریان درگیری ها دچار سوختگی شدهاند.

9971 شهروند فلسطینی دیگر هم در اثر استنشاق گاز اشک آور و دیگر گازهای سمی استفاده شده توسط نظامیان صهیونیستی در درگیریهای انتفاضه قدس دچار مسمومیت و خفگی شدهاند.

«انتفاضه قدس» از اول اکتبر با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی بهنام «مهند شفیق حلبی» (19ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گردید.

این انتفاضه صهیونیستها را سردرگم کرده است، برخی از صهیونیستها از بیم جان خود و وحشتی که به آنها دست داده از خانههای خود بیرون نمیآیند، سر کار نمیروند، کودکان خود را به کودکستان و مدرسه نمیبرند و برخی از آنها نیز به مکانهایی که گمان میکنند امنتر است، مهاجرت میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار