سرهنگ ابوالحسنی:

هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان برگزار می‌شود

رییس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ۵ جلد کتاب باموضوع اخبار دفاع مقدس استان کرمان با بیش از ۵۰۰۰ صفحه تدوین شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹ - 23January 2014

هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "محمد مهدی ابوالحسنی" رییس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به ظرفیتهای متعدد دفاع مقدس در زمینه فرهنگ سازی گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان به مناسبتهای مختلف با برگزاری جشنواره، کنگره و آیینهای گوناگون سعی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و نیز سبک زندگی شهدا دارد که برگزاری هفتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان نخلهای سوخته در همین راستا است.

وی افزود: این جشنواره با موضوعات "دفاع مقدس" با جایزه مرحوم "قیصر امینپور"، "بهرهگیری شعر دفاع مقدس از مضامین عاشورایی" با جایزه مرحوم "سیدحسن حسینی"، "مقاومت ملل" با جایزه ادبی قدس، "شعر کودک و نوجوان" با جایزه "شهید علی ایرانمنش" و بخش ویژه "استکبارستیزی" با جایزه "شهید ناصر فولادی" برگزار میشود.

سرهنگ ابوالحسنی تصریح کرد: در بخش شعر مقاومت ملل، اولویت با آثاری است که شاعر در آنها به موضوعاتی از جمله مقاومت در سوریه و مظلومیت شیعه در جهان پرداخته باشد.

وی مهلت ارسال آثار را تا ۳۰ بهمنماه سالجاری اعلام کرد و ابراز داشت: علاقهمندان میتوانند آثار خود را به آدرس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان واقع در بلوار شهید عباسپور بخش مدیریت ادبیات و انتشارات و یا به آدرس الکترونیکی NSOOKHTEH@CHMAIL. COM ارسال کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان افزود: این جشنواره در هر بخش ۳ برگزیده خواهد داشت که به نفرات اول تا سوم جوایز نقدی، لوح تقدیر و چندین جلد کتاب اهدا خواهد شد.

کتاب خطبههای دفاع مقدسی آیتالله جعفری منتشر میشود

سرهنگ ابوالحسنی در ادامه به پژوهشهای انجام شده در حوزه دفاع مقدس پرداخت و گفت: یکی از کارهایی که انجام شده درباره نقش امام جمعه کرمان در دفاع مقدس بوده که همان طور میدانید، آیت الله سید یحیی جعفری از سال ۱۳۵۹ مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کرمان را برعهده دارد و در حوزه دفاع مقدس با حضور در جبهه و ایجاد روحیه در میان رزمندگان نقش بسزایی در این زمینه داشته که قابل تقدیر است.

وی افزود: با بررسی مجموعه خطبههای نماز جمعه آیت الله جعفری از سال ۵۹ تا پایان جنگ تحمیلی مشخص گردید وی در تمامی خطبهها به مقوله دفاع مقدس و جنگ پرداخته و در این زمینه کتابی ۴۰۰ صفحهای جمع آوری و تدوین گردیده است که در آن بخشی از زندگی نامه ایشان نیز به نگارش در آمده است.

انجام ۳۰۰۰ مصاحبه صوتی و تصویری با والدین شهدای کرمان

ابوالحسنی در ادامه با اشاره به وجود بانک اطلاعاتی قوی دفاع مقدس در استان گفت: در حوزه کتب مرجع تعداد ۵ جلد کتاب در زمینه اخبار دفاع مقدس استان کرمان با بیش از ۵۰۰۰ صفحه مطلب تدوین گردیده که در آن کلیه اخبار جنگ تحمیلی مربوط به استان کرمان از خبرگزاری پارس سابق استخراج شده است.

وی افزود: جمع آوری اخبار دفاع مقدس استان کرمان نزدیک به ۴ سال زمان برده است و در آن روزشمار جنگ تحمیلی تدوین گردیده که مرجع ارزشمندی برای علاقه مندان حوزه دفاع مقدس است و این کار توسط اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و موسسه حماسه ثارالله انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان همچنین از انجام مصاحبه با تمامی والدین شهدای استان در سال گذشته خبر داد و افزود: به همت موسسه حماسه ثارالله و با کمک ۲۰ تیم جهادی که خود را مدیون شهدا میدانستند از قریب به ۳۰۰۰ والدین شهدا مصاحبه صوتی و تصویری انجام شده که در نوع خود در کشور بینظیر است.

وی با اشاره به کار طاقت فرسای مصاحبه با والدین شهدا افزود: گاها تیمهای جهادی میبایست برای انجام مصاحبه فاصله ۶۰۰ کیلومتری تا مرکز استان را بپیمایند و با توجه به اینکه در این مدت تعدادی از والدین شهدا به رحمت خدا رفتهاند، اطلاعات ارزشمندی از والدین شهدا جمع آوری شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار