حجت‌الاسلام علی عارفی:

باید حافظ اهداف شهدا باشیم

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خداوند در مصلحت اجتماعی، حاکمیت خود را به پیغمبر و ائمه طاهرین و در زمان غیبت به ولی‌فقیه منتقل نموده که ولایت خدا، ولایت حقیقی و ولایت نبی و ائمه، ولایت نیابتی است.
کد خبر: ۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵ - 17January 2014

باید حافظ اهداف شهدا باشیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حجتالاسلام و المسلمین علی عارفی" رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بیست و هفتمین یادواره شهدای زنگیآباد در مصلای شهر زنگیآباد گفت: کالای وجودی شهید را خداوند طبق یک عقد شرعی، رسمی و قانونی که در سه محضر تورات و انجیل و قرآن ثبت شدهاست، خریداری میکند.

وی افزود: شهید، صفت رسول خدا(ص) و ائمهطاهرین است و ما بازماندگان از قافلهٔ شهدا وظیفه داریم حافظ اهداف آنها باشیم.

حجت الاسلام عارفی با اشاره به حفظ حکومت اسلامی و اصل ولایتفقیه، اظهار کرد: ولایتفقیه، ثمرهٔ زحمات انبیاء، اولیاء و شهداست که در قانون جمهوری اسلامی نیز به عنوان یک اصل مترقی ثبت شدهاست. از منظر قرآن کریم، ما دو ولایت بیشتر نداریم که آن دو ولایتالله و ولایت طاغوت هستند.

وی تاکید کرد: فقط خداوند حق حکومت بر ما دارد و اگر زیر چتر حکومت الهی نرویم در خیمه حکومت طاغوت هستیم. کسی که قرآن را قبول دارد و قائل به حکومت اسلامی است، باید با حکم قرآن و سنت پیش برود.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: خداوند در مصلحت اجتماعی، حاکمیت خود را به پیغمبر و ائمه طاهرین و در زمان غیبت به ولیفقیه منتقل نموده که ولایت خدا، ولایت حقیقی و ولایت نبی و ائمه، ولایت نیابتی است.

حجت الاسلام عارفی با توجه به زمان فعلی و غیبت امام معصوم، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی ویژگیهای "ولیفقیه" را در زمان غیبت برشمرده و کسی را شایسته این مسئولیت میداند که حافظ دین، دارای درایت و سیاست، مخالف هوای نفس، دور از تاثیر شیاطین و مطیع خدا باشد.

وی در پایان گفت: شهدا با ولایتمداری خود تکلیف همه را معلوم کردند هر چند امروز برخی از خودیها با بگومگوهای احمقانهٔ خود، سعی دارند ذهن جوانان ما را نسبت به اصل مترقی ولایت فقیه مخدوش نمایند. عدهای با زمزمههای خود به دنبال تضعیف سپاه پاسداران و بسیج هستند که این امر منافی حق منتظران و خون شهداست.

همچنین در این مراسم "محمدرضا پورابراهیمی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبراسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، شهید حاج یونس زنگیآبادی را از افتخارات استان و از پیشکسوتان دفاع مقدس برشمرد و گفت: مردم ولایتمدار زنگیآباد، کهنوج و فرحآباد نشان دادند علیرغم گذشت سالها، هنوز یاد و خاطر و راه شهدا را گرامی میدارند و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در وجودشان موج میزند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار