سرهنگ ابوالحسنی:

درباره زوایای پنهان دفاع مقدس باید در حوزه و دانشگاه تحقیق شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: تاکنون 4 کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان، ولی‌عصر رفسنجان، آزاد اسلامی کرمان و سیرجان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴ - 21January 2014

درباره زوایای پنهان دفاع مقدس باید در حوزه و دانشگاه تحقیق شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار "محمد مهدی ابوالحسنی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در آیین افتتاح کتابخانه ادبیات پایداری و دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: دفاع مقدس واژهای بسیار گمنام و غریب در کشور به ویژه در حوزه دانشگاه است.

وی افزود: ۲۵ سال است که از جنگ تحمیلی میگذرد، اما تازه ۵ سال است که درس آشنایی با دفاع مقدس وارد دروس دانشگاهی ما شده است. این در حالی است که در برخی کشورها به جنگ ما بیشتر و بهتر پرداخته شده است.
 
سرهنگ ابوالحسنی تصریح کرد: هنوز زوایای پنهان زیادی از جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و شهدا وجود دارد که هم حوزه و هم دانشگاه در این زمینه باید بیشتر کار کنند و ضرورت دارد که دانشگاهها در این زمینه حرکتی اساسی انجام دهند.
 
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه در استان کرمان به دلیل قرابت حوزه علم و دفاع مقدس تاکنون ۳ کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه شهید باهنر کرمان، ولی عصر رفسنجان و آزاد اسلامی کرمان راه اندازی شده و امروز شاهد افتتاح و راه اندازی چهارمین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان هستیم.
 
وی با اشاره به چاپ و انتشار حدود ۱۵ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس گفت: راهاندازی چنین مکانهایی زمینهای را فراهم خواهد کرد تا علاقهمندان به فرهنگ جهاد و شهادت به تحقیق و بررسی بپردازند و همچنین دانشجویان و اساتید از این گنجینه ارزشمند استفاده و فرهنگ شهید و شهادت در سطح دانشگاهها روز به روز توسعه پیدا کند.
 
سرهنگ ابوالحسنی خاطرنشان کرد: در جنگ ما فرهنگی شکل گرفت که از خود دفاع ارزشمندتر است و یقینا دوران دفاع مقدس فرصتی را خواهد ساخت که دنیای آینده را تحتالشعاع خود قرار خواهد داد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار