مستند سردار شهید "احمد امینی" در کرمان تدوین شد

مستند "علمدار" پیرامون زندگی و شهادت سردار شهید "احمد امینی" فرمانده گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ ثارالله که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید تدوین شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵ - 27January 2014

مستند سردار شهید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مستند "علمدار" پیرامون زندگی و شهادت سردار شهید "احمد امینی" فرمانده گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ ثارالله که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید تدوین شد.این مستند ۲۰ دقیقهای به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان تولید شده است.

شهید حاج احمد امینی در روستای محمد آباد سفلی رفسنجان متولد شد. وی تحصیلاتش را در روستای لاهیجان به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به همراه برادرش محمود به رفسنجان رفت.

تحصیل او با اوج گیری انقلاب همراه شد. پس از شروع جنگ تحمیلی همزمان با عملیات فتح المبین برای اولین بار به جبهه اعزام شد و مجروح شد. وی در اکثر عملیاتها حضوری فعال و چشم گیر داشت. کم کم آوازه شجاعتش در همه جا پیچید و در مرحله دوم عملیات والفجر۴ به فرماندهی یکی از گردانهای لشکر ۴۱ ثارالله انتخاب شد.

در عملیات والفجر هشت گردان غواص ۴۱۰ لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی حاج احمد توانست به عنوان خط شکن وارد اروند خروشان شود و حماسهای ماندگار در تاریخ جنگ تحمیلی بر جای بگذارد. وی در همان عملیات به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار