یادداشت/ سرهنگ عباس حسن‌نیا

مهمترین رسالت رسانه انتقال ظرفیت‌های دفاع مقدس به نسل آینده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، طی یادداشتی، انتقال ظرفیت‌های دفاع مقدس به نسل آینده را از مهمترین رسالت‌های رسانه‌ها دانست.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ - 07November 2016

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، سرهنگ «عباس حسن نیا» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، به بررسی نقش رسانه ها در دفاع مقدس پرداخته است.

وی در این یادداشت آورده:

در پیشینه تاریخی هر ملتی خاطرات و دستاوردهای پرافتخاری یافت می شود که خلق آن مستلزم ایثارگری ها و رشادتهای مردم آن سرزمین است. بی تردید ملت سرافراز ایران اسلامی، سابقه درخشان خویش را مدیون حماسه آفرینانی از مردم همین مرز و بوم است که با ایستادگی در برابر قدرتهای سلطه گر در طول هشت سال دفاع مقدس نقطه عطف این تاریخ پرافتخار را پدید آوردند.

نقطه عطف این تاریخ پرافتخار، آثار با ارزش و معنوی فراوانی را برجای گذاشت که نشانگر روزهای پرفراز و نشیب و تلخ و شیرین حماسه آفرینان صحنه های جنگ است.

رویدادهایی که در آن روزهای پرفراز و نشیب توسط شهدا و رزمندگان برجای ماند، برگرفته از مکتبی عاشورایی بود که با رهبری امام خمینی (ره) برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی و عزت وطن شکل گرفت و بستر مناسبی برای ظهور ظرفیت ها و استعداد جامعه در زمینه های مختلف را فراهم نموده است. ظرفیت هایی از جمله: ایثار، فدارکاری، رشادت، ایمان و شهادت حاصل هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام است.

حال بخش عمده ای از انتقال این ظرفیت ها به نسل کنونی و آینده ایران اسلامی، بر عهده رسانه ها از جمله تلویزیون، رادیو، خبرگزاری ها، مطبوعات و... می باشد تا بتوانند موجب بصیرت افزایی و نهادینه کردن فرهنگ غنی دفاع مقدس در جامعه بخصوص نسل جوان شوند.

در واقع پاسداری از خون شهدا و الگو گرفتن از مسیر زندگی آنها، وظیفه تک تک آحاد جامعه است اما نقش بی بدلیل رسانه ها می تواند این مهم را به خوبی به سرانجام برساند و در شرايطي كه رسانه های غربی هجمه گسترده ای عليه ارزش های اسلامی راه انداخته اند و با جنگ نرم و سلاح رسانه و تکنولوژی پا به میدان مبارزه گذاشته است؛ وظيفه رسانه های متعهد داخلی حساستر از گذشته است و بايد هوشيارانه عمل كنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار