به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان جنوبی، به بهانه برپایی نمایشگاه مطبوعات در تهران سرهنگ علی قاسمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به تحلیل نقش رسانه در جنگ پرداخته است.
با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به وسایل ارتباط جمعی، در یک لحظه اخبار و اطلاعات در دنیا منتشر می شود و در این عرصه ما می توانیم فرهنگ جهاد و شهادت را معرفی نماییم.
درج خاطرات و تشریح عملیات های بزرگ و غرور آفرین دوران دفاع مقدس از زبان رزمندگان و پیشکسوتان در رسانه ها، می تواند کمک بزرگی در ترویج فرهنگ ایثارو شهادت باشد و اگر این امر شفاف و بدون تحریف انجام گیرد،مردم نیز با اعتماد کامل می توانند الگو های مناسب زندگی خود را پیدا کنند.
در حال حاضر گزارشات و اطلاع رسانی درباره ایثار و شهادت در چند حوزه مشخص صورت می گیرد که مشخص ترین آنها پرداختن به زندگی فردی و شخصیتی ایثارگران است که به قدرت اجتماعی و تحصیلی رسیده اند در حالی که قشر ایثارگر به این تعداد محدود نمی شود و به عبارت دیگر در معرفی چهره ها و نمادهای ایثارگر افراط و تفریط زیادی صورت گرفته است.
با پایان جنگ تحمیلی رسانه ها در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق نبودند و این به خاطر مدیریت های فرهنگی و رسانه ای ضعیف در جامعه است و در حالی که ابزار های توانمندی را در اختیار دارند،اما نحوه به کارگیری آن را نمی دانند.
به هر حال ما مانده ایم و کوله باری از خاطرات روز های حماسه وایثار. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند:«این جنگ یک گنج است آیا خواهیم توانست آن را استخراج کنیم»؟باید همه هنرمندان،گویندگان واصحاب رسانه دین خود را نسبت به این اسطوره ها ادا کنند چرا که در جنگ 8 ساله ما، بسیاری ازارزش ها، آرمان ها و اخلاقیات به ظهور و ثبوت رسید که جهانیان را مات ومبهوت نمود.
انتهای پیام/