یادداشت/

نقش رسانه در پیشبرد اهداف دفاع مقدس بعد ازجنگ

سرهنگ علی قاسمی
کد خبر: ۲۱۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ - 06November 2016

نقش رسانه در پیشبرد اهداف دفاع مقدس بعد ازجنگبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان جنوبی، به بهانه برپایی نمایشگاه مطبوعات در تهران سرهنگ علی قاسمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به تحلیل نقش رسانه در جنگ پرداخته است.

وی در یادداشت خود آورده:

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به وسایل ارتباط جمعی، در یک لحظه اخبار و اطلاعات در دنیا منتشر می شود و در این عرصه ما می توانیم فرهنگ جهاد و شهادت را معرفی نماییم.

درج خاطرات و تشریح عملیات های بزرگ و غرور آفرین دوران دفاع مقدس از زبان رزمندگان و پیشکسوتان در رسانه ها، می تواند کمک بزرگی در ترویج فرهنگ ایثارو شهادت باشد و اگر این امر شفاف و بدون تحریف انجام گیرد،مردم نیز با اعتماد کامل می توانند الگو های مناسب زندگی خود را پیدا کنند.

در حال حاضر گزارشات و اطلاع رسانی درباره ایثار و شهادت در چند حوزه مشخص صورت می گیرد که مشخص ترین آنها پرداختن به زندگی فردی و شخصیتی ایثارگران است که به قدرت اجتماعی و تحصیلی رسیده اند در حالی که قشر ایثارگر به این تعداد محدود نمی شود و به عبارت دیگر در معرفی چهره ها و نمادهای ایثارگر افراط و تفریط زیادی صورت گرفته است.

با پایان جنگ تحمیلی رسانه ها در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق نبودند و این به خاطر مدیریت های فرهنگی و رسانه ای ضعیف در جامعه است و در حالی که ابزار های توانمندی را در اختیار دارند،اما نحوه به کارگیری آن را نمی دانند.

به هر حال ما مانده ایم و کوله باری از خاطرات روز های حماسه وایثار. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند:«این جنگ یک گنج است آیا خواهیم توانست آن را استخراج کنیم»؟باید همه هنرمندان،گویندگان واصحاب رسانه دین خود را نسبت به این اسطوره ها ادا کنند چرا که در جنگ 8 ساله ما، بسیاری ازارزش ها، آرمان ها و اخلاقیات به ظهور و ثبوت رسید که جهانیان را مات ومبهوت نمود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار