یادداشت/

سیاست‌زدگی رسانه‌های دنیا در قبال جنایت‌های شیفتگان قدرت

سردار حمید سرخیلی
کد خبر: ۲۱۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ - 07November 2016

سیاست‌زدگی رسانه‌های دنیا در قبال جنایت‌های شیفتگان قدرتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از هرمزگان، سردار حمید سرخیلی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در یادداشتی به نقش رسانه در دفاع مقدس و فعالیت های رسانه ای دشمن در آن دوران پرداخت.

وی در این یادداشت آورده: 

«ما افتخار می کنیم که در این نبرد طولانی و نابرابر (دفاع مقدس)، فقط با تکیه بر سلاح ایمان و توکل بر خدای بزرگ و دعای بقیه الله (عج) و اعتماد به نفس و همت دلاورمردان و شیرزنان صحنه کارزار، به پیروزی رسیده ایم و خدا را سپاس می گذاریم که منت هیچ قدرت و کشور و ابرقدرتی در جنگ بر گردن ما نیست». (امام خمینی(ره)- صحیفه نور جلد 2، صفحه 119)

هشت سال جنگ تحمیلی باتمام فراز ونشیب ها،شکست وپیروزی ها،آثار و برکات فراوانی داشت که با بهره گیری از آنها میتوان آرمان سلحشوری را در جامعه گسترش داد. دید تبلیغی و رسانه ای رشادت دلیر مردان و رزمندگان ایران اسلامی از چند منظر در دفاع مقدس قابل بررسی است. یکی از آنها پیام های رسانه ای امام راحل برای حضور هر چه بیشتر رزمندگان در دفاع از کیان این مرز وبوم بود.

در ابتدای شروع جنگ چیزی که بیشتر از همه اهمیت داشت انسجام نیروها برای دفاع از کشور بود که با تشکیل بسیج و سپاه در کنار ارتش این مهم محقق شد. این جذب حداکثری میسر نبود مگر با تبلیغ رسانه ای و ایجاد شور حماسی در سرودها و نواها. بحمدلله این تدبیر که بر خواسته از عنایات حق تعالی و معنویت بالای امام بود سیل عظیم رزمندگان را به جبهه ها روانه کرد و ایران اسلامی یکپارچه در برابر دشمن متجاوز سینه سپر کرده و او را به عقب راند.

دشمنی که باشعار «جئنا لنبقی» آمده بود در عملیات های دفاع مقدس یکی پس از دیگری طعم شکست مفتضحانه را چشید و خوار و سرافکنده گردید. فتوحات عظیم دفاع مقدس وانعکاس آن در رسانه ها ضمن ایجاد روحیه شهادت طلبی و امید در بین رزمندگان و اقتدا به سرور و سالار شهیدان روحیه مردم را نیز تقویت کرد. تبلیغات رسانه های بیگانه برای خاتمه جنگ و دست کشیدن از دفاع قهرمانانه ملت ایران بعد از عملیات بزرگ بیت المقدس بسیار وسیع بود در صورتی که هنوز بسیاری از خاک کشور در اختیار دشمن قرار داشت و مجامع بین المللی راهکاری برای آن ارائه نکرده فقط ساز خاتمه جنگ را میزدند و به دنبال مشخص کردن متجاوز و محکوم شدنش نبودند. دیده بان جمهوری اسلامی با درایت هوشمندانه تبلیغات دشمن بعثی را خنثی وهیمنه استکبار را در هم شکست.

خبر گزاری یونایتد پرس بعد از عملیات بدر در سال63 نوشت : «صدام حسین به دلیل تهاجم اخیر ایران که یکی از بزرگترین تهاجمات آنان در طول جنگ بوده است و بدلیل باختن تدریجی جنگ اقتصادی، تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. کارشناسان دفاعی میگویند که عراق ظاهرا قادر به فلج ساختن صادرات نفتی ایران از راه انجام حملات هوایی بر علیه کشتی ها و ترمینال نفتی جزیره خارک است. آنها میگویند عراقی ها از نیروی هوایی بهتری نسبت به ایران برخوردار هستند واین نیرو با موشک های روسی و 5 فروند جت فرانسوی سوپر اتاندارد مجهز به موشک های اگزوست تقویت کرده اند.»

این نمونه کوچکی از اعتراف رسانه های غربی در حمایت از صدام است یا در جای دیگر روزنامه مسکو چاپ شوروی فهرست تسلیحاتی که شوروی در اختیار عراق قرار داده است را اینگونه بیان میکند: 500 دستگاه تانک تی 72، 400 دستگاه تانک تی62، 350 فروند موشک زمین به زمین با برد 300 کیلومتر، 25 فروند هواپیمای شکاری میگ 29، 33 فروند هواپیمای شکاری میگ25، 70فروند هواپیمای شکاری میگ 23، 70فروند هواپیمای شکاری میگ 21، 30فروند هواپیمای شکاری سوخو25و50فروندجنگنده شکاری سوخو 20 و این ها فقط بخشی از حمایت یکی از کشور های منطقه از صدام است.

الگوی دفاع مقدس در منظر بعدی خود باوری فرماندهان جنگ بود که در فعالیت ها وپیام های تلگرافی حضرت امام ره میسر میشد. این نصایح وپیام هابسیار ساده،دلنشین،بامفهوم و به هنگام بود که دقیقا در لحظه به کمک فرماندهان جنگ می آمد و هدایت الهی آنان را انجام میداد.

با توجه به حمایت ابر قدرت ها از صدام و در اختیار قرار دادن رسانه های بزرگ برای دامن زدن به توهمات موهومی جنگ بعد از هشت سال این ایران بود که فاتح میدان پیروزی شده و بینی ابرقدرت ها را به خاک کشید. کوتاهی رسانه های دنیا در به تصویر کشیدن تجاوز عراق به ایران در جهان بسیار مشهود است و این هم لکه ننگی‌ست که بر پیشانی کسانی که خود را پرچم دار راستگویی و بیان حقایق در جهان وافکار عمومی میدانند مانده است ونشان دهنده سیاست زدگی رسانه های دنیا ست که فارغ از جنایت های انجام شده توسط ابر قدرت ها به دنبال منافع شخصی خود هستند.

به نوعی در جنگ امروز هم سکوت مرگ بار رسانه های بین المللی در کشورهای سوریه عراق بحرین یمن پاکستان وافغانستان که شاهد فجیع ترین جنایت دشمنان در چند سال گذشته قرار گرفتندبیش از پیش به چشم میخورد.

ما بر این باوریم بعد از جنگ حق مطلب در حوزه رسانه علی رغم کارهای خوبی که انجام گرفته ادا نگردیده وبسیاری از رشادت ها جانفشانی ها اخلاص وگذشت ها صبوری ها و....بیان نشده است. امام عزیز ورزمندگان دلاور در دهه های گذشته به وظایف شرعی دینی وایمانی خود عمل نمودند، لذا این سوال پیش می آید که ما بعد از آنان چه کرده ایم ؟چگونه توانسته ایم مطالب عمیق واین گنج بسیار مهم به فرموده مقام معظم رهبری را به نسل امروز انتقال دهیم؟ علی رغم فشارهای خارجی در حوزه رسانه وتبلیغات در حوزه های داخلی هم این انتقاد به ما وارد است که بسیار در حق دفاع مقدس اجحاف شده است.

علی ایحال ایران بعد از جنگ نیز با توکل به خدا وزعامت ورهبری امام خامنه ای حفظه الله باید ضمن یادآوری آن دوران سخت وپر افتخارو گرامیداشت رشادت های شهدای گرانقدر فعالیت های انقلابی وجهادی را سرلوحه کار قرار داده و با اقدام وعمل به دنبال رفع مشکلان ملت باشد واین رسانه ها هستند که باید مطالبه گرانه در این زمینه تلاش کنند ودر کنار مدیران ،دوران دفاع مقدس را به انان یادآوری وخواستار کار مضاعف در کشور باشند.

به امید پیروزی مسلمین وفرج قریب صاحب انقلاب انشالله

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها