خسروی:

ایران در زمینه سدسازی در رتبه دوم دنیا قرار دارد

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران کشور گفت: امروز ما در زمینه سد سازی اعم از طراحی، محاسبه و اجرا در رتبه دوم دنیا قرار داریم.
کد خبر: ۱۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳ - 26February 2014

ایران در زمینه سدسازی در رتبه دوم دنیا قرار دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، همایش بزرگداشت روز مهندسی و گرامیداشت روز بسیج مهندسین دیشب در تالار برق منطقهای کرمان برگزار شد.

در این مراسم خسروی مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به همت مهندسان کشور پیشرفتهای عظیمی در عرصههای گوناگون و حتی در زمان جنگ تحمیلی رخ داده که این پیشرفتها مرهون خودباوری و اعتماد به نفس جوانان این مرز و بوم بوده است.

وی تصریح کرد: در برهه کنونی مهندسان ما در هیچ زمینه مهندسی نبوده که وارد شده و در آن موفق نباشند و این افتخاری است که جوانان ما در شرایط سخت تحریم و تهدیدات دشمن آن را به دست آوردهاند و دشمنان ما بدانند که ما همواره با سلاح علم و دانش به جنگ آنان خواهیم رفت.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران کشور با اشاره به دستیابی مهندسان کشور به علوم و فنون روز دنیا، تاکید کرد: امروز ما در زمینه سد سازی اعم از طراحی، محاسبه و اجرا در رتبه دوم دنیا قرار داریم و همچنین در زمینه مهندسی تونل که جزو پیچیدهترین علوم روز دنیا میباشد، تمامی کارهای اجرایی آن توسط مهندسان داخل کشور انجام میگیرد.

وی انجام مدیریت صحیح کلان در مجموعههای مهندسی و نیز یکپارچه نمودن تصمیم گیریهای مهندسی را از عوامل پیشرفت و شکوفایی کشور دانست و بر نهادینه کردن بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

همچنین "محمد تکلوزاده" رئیس شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین استان کرمان در این مراسم با اشاره به نام گذاری ۵ سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد، اظهار کرد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است بایستی با دقت مورد مطالعه قرار گیرد، زیرا اقتصاد مقاومتی نجات دهنده اقتصاد کشور و لازمه پیشرفت است.

وی افزود: آنچه در این سیاستها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته استفاده از الگوهای بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و نیز استفاده بهینه از استعدادهای سرشار معنوی، مادی و ذخایر و منابع کشور است که در کنار نیروی انسانی برخوردار، جوان و با انگیزه و متعهد خواهیم توانست بر همه مشکلات غلبه نماییم.

معاون برنامه ریزی استاندار کرمان در ادامه استفاده از ذهن خلاق جهت ایجاد مزیتهای اقتصادی را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به راهاندازی کارخانه تولید روکش ملامینه با استفاده از ضایعات نخل در منطقه محروم نرماشیر، گفت: ابتکار و خلاقیت جوان سرمایه گذار و خلاق این طرح ستودنی است و این طرح نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

تکلوزاده با اشاره به اینکه هر نخل سالانه هفت تا ۱۰ کیلوگرم ضایعات شاخ و برگ بر جای میگذارد و این کارخانه نیز سالانه ۹ هزار تن از این ضایعات را فرآوری میکند، گفت: این میزان تنها یک پنجم ضایعات تولید شده است.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم "افلاطون حمزه جواران" مسئول سازمان بسیج مهندسین استان کرمان به ارائه گزارش پیرامون فعالیتهای این سازمان پرداخت و پخش کلیپ و اجرای سرود از دیگر برنامههای همایش بزرگداشت روز مهندسی در کرمان بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار