سردار حسنی سعدی:

شهدا زیبنده‌ترین الگوی معاصر برای نسل جوان هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، شهدا را بهترین الگوهای محسوس و ملموس معاصر دانست که باید به عنوان پهلوانان عصر حاضر معرفی شوند.
کد خبر: ۱۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳ - 09March 2014

شهدا زیبنده‌ترین الگوی معاصر برای نسل جوان هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سردار "محمدرضا حسنی سعدی" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در آستانۀ گرامیداشت روز شهدا، در جمع خبرنگاران حاضر در گلزار شهدای کرمان  گفت: بزرگداشت شهدا یعنی یاد کردن از مادر شهید مهدی شجاعی که فرزندش در اسارت به شهادت رسید و حتی تقاضا نکرد جنازهاش را به ایران منتقل کنند و در حال حاضر با راهاندازی موسسۀ خیریه مالک اشتر ۴۰۰ یتیم را تحت پوشش دارد.

وی افزود: بزرگداشت شهدا یاد کردن از شهید "محمدکاظم کیانی" و پدر بزرگوارش است که منزل خود را وقف حسینیه کرده و نمایشگاهی از آثار شهدا را با هدف احیای یاد و خاطرۀ آن مردان آسمانی دائر نموده است.

سردار حسنی سعدی بیان کرد: بزرگداشت شهدا یعنی شهید "غلامحسین خزائی" را به یاد آوریم که وصیت کرد او را با غل و زنجیر دفن کنند تا اینگونه به محضر خدا شرفیاب شود و پدر بزرگوار این شهید منزل خود را وقف دارالتحفیظ قرآن کریم کرده است.

وی تاکید کرد: بزرگداشت شهدا یعنی گرامیداشت پدر محترم شهیدان حسنی که یک باب منزل را وقف مسجد بلال و یک واحد را نیز وقف آموزش و پرورش نمود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان شهدا را مظهر سجایا و فضائل اخلاقی  دانست و گفت: شهیدان علی و محمود ماهانی، شهید مغفوری، شهید یوسف الهی و .... همگی مظهر اخلاص، عرفان، بندگی و عبادت بودند و ما باید همین خصلتهای اخلاقی آنان را تبلیغ و منعکس نمائیم.

سردار حسنی سعدی خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدا یعنی گرامیداشت مادران شهیدان اخلاقی، عبدالهی و دیگر شهدایی که در نهایت ایثار فرزندان خود را تقدیم انقلاب نمودند.

وی شهدا را زیباترین و بهترین الگوهای محسوس و ملموس معاصر دانست که باید به عنوان قهرمان و پهلوان عصر حاضر معرفی شوند.

سردار حسنی سعدی برگزاری یادوارههای شهدا را موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: این یادوارهها پرمخاطبترین برنامه در رابطه با شهداست که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار