جلسه بازخوانی عملیات فتح المبین در سمنان برگزار شد

جلسه بازخوانی عملیات فتح المبین با حضور جمعی از رزمندگان استان سمنان در سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴ - 02March 2014

جلسه بازخوانی عملیات فتح المبین در سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سمنان، معاونت اسناد و تحقیقات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان در راستای تحلیل و بازخوانی عملیاتهای انجام گرفته در هشت سال دفاع مقدس به منظور تدوین دایرة المعارف جنگ و کارنامه استان سمنان، جلسه بازخوانی عملیات فتح المبین با حضور اعضاء گردانها و جمعی از رزمندگان استان در این عملیات برگزار شد.

در این جلسه رزمندگان و کادر گردانهای پیاده رزمی به بیان خاطراتی از آموزشهای گذرانده، آمادگیهای قبل از عملیات، نحوه سازماندهی و ادغام با نیروهای ارتش، ورود به عملیات و خاطرات تلخ و شیرین آن پرداختند.

شایان ذکر است استان سمنان در این عملیات با اعزام بیش از ۶ الی ۷ گروه با استعداد ۳ گردان پیاده رزمی در منطقه عمومی دشت عباس، شوش و سایت ۴ و ۵ در لشکر ۲۵ کربلا، لشکر ۱۴ امام حسین(ع)، لشکر ۷ ولی عصر(عج) و... سازماندهی شده و نقش موثر و به سزایی از خود به جای گذاشتند. در این عملیات جهاد سازندگی در قالب قرارگاه حمزه و گردانهای پشتیبانی توانستند با احداث جاده در مسیرهای رملی و بخشی از ارتفاعات و عبور از رودخانه نقش موثر خود را ایفا کنند.

همچنین لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار در قالب تیپ ۵۸ ذوالفقار با استعداد ۹ گردان رزمی در عملیات شرکت و تعداد ۵۱ نفر از بهترین عزیزان خود را تقدیم راه اسلام و قرآن نمود.

نظر شما
پربیننده ها